حسام طوسی

Monday, May 12, 2014

رئیس پلیس فتا: به زودی استفاده ازvpn جرم می شود

رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه توسعه و تقویت همکاری‌های بین المللی یکی از اولویت‌های پلیس سایبری کشور در سال 93 است در خصوص آخرین وضعیت جرم انگاری vpn توضیح داد و گفت: vpn باعث بالا رفتن هزینه کشف جرم برای پلیس فتا شده است.
آفتاب: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس سایبری کشور در خصوص آخرین وضعیت جرم انگاری vpn گفت: ابتدا به کلیه کاربران کشورمان توصیه می کنیم که از وی پی ان استفاده نکنند زیرا تمام اطلاعات آنها در اختیار مالک اصلی سرور وی پی ان قرار می‌گیرد و این آسیب جدی است؛ در این خصوص می توان گفت یکی از درآمدهای عمده مجرمان، فروش وی پی ان و اطلاعات کاربران است، اطلاعاتی که با استفاده از روش های Data mining تحلیل می‌شود اطلاعاتی که شاید مالک اطلاعات هم از جزئیات و بعضاً اهمیت آن بی اطلاع باشد.
رئیس پلیس سایبری کشور گفت: پنهان ماندن هویت یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران سالم در دنیا است که البته راه‌های زیادی برای شناسایی مجرمان وجود دارد ولی بعضاً دارای هزینه و نیازمند زمان است.
این مقام ارشد انتظامی گفت: همانطور که اکثر کاربران فضای سایبر می دانند زمانی‌که مجرمان از vpn یا ip changer استفاده می‌کنند هم هزینه کشف جرم را برای پلیس بسیار بالا می‌برند و هم قدرت ریسک مجرمان افزایش پیدا می‌کند بنابراین برای اینکه این دو مقوله کنترل شود لایحه جرم انگاری تولید و خرید و فروش و استفاده از vpn در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی دقیق و همه جانبه است.

به گزارش فارس، او گفت: قوه مقننه به زودی بحث vpn را جرم‌انگاری کند تا دغدغه بسیاری از خانواده‌ها برای جلوگیری از تهدیدات متصور برای فرزندان، نوجوان و جوانان‌شان رفع شود و قدرت ریسک مجرمان در ارتکاب جرایم به شدت کاهش یابد.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.