حسام طوسی

Sunday, May 18, 2014

اعتراض شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر به صدور ۹ حکم انضباطی برای دانشجویان پس از سخنرانی سعید جلیلی

amirkabiruni

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نامه ای خطاب به وزیر علوم به صدور حکم انضباطی برای ۹ دانشجوی این دانشگاه اعتراض کرد.
این احکام در پی اعتراض دانشجویان در جلسه سخنرانی سعید جلیلی صادر شده است.
دانشجویان در این جلسه خواستار آزادی رهبران در حصر جنبش سبز شده بودند.
شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر در نامه به رضا فرجی دانا  با اشاره به اینکه خود را موظف می‌داند به عنوان یک نهاد  صنفی، حقوق دانشجویان را مطالبه کند، می افزاید: با جُستار در حوادث گذشته دانشگاه، دیری نمی‌پاید که توجه شما به حادثه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ معطوف خواهد شد که آن روز را می‌توان به جرات همان علت ِ اصلی ِ حادثه ۲۵ فروردین دانست. گروهی از دانشجویان که قصد خواندن (سرود) یار دبستانی را داشتند، با پرچم‌های مقدس نظام اسلامی مورد ضرب و شتم عده‌ای افراطی قرار گرفتند و در این میان تعدادی از دانشجویان دختر نیز از این ضربات مصون نماندند که البته “مظلوم واقع شدن دانشجو در دانشگاه امری جدید نیست.
در ادامه این نامه آمده است: حال سوال اینجاست که ضاربان واقعه ۱۶ آذر، علیرغم اینکه شناسایی و معرفی شده‌اند، شایسته هیچ نوع برخورد انضباطی نبوده‌اند؟ یعنی تبدیل فضای دانشگاه به یک فضای تهدید، ارعاب و زور و اعمال خودسرانه، یک امر مطلوب است که مسئولان دانشگاه آن را مصادیق برخورد انضباطی نمی‌دانند ؟ دانشگاه خط مقدم کدام عملیات جنگی است که آقایان یاد گرفته‌اند لشکرکشی و اردوکشی کنند؟

شورای صنفی امیرکبیر: با خشونت طلبان در دانشگاه چه می کنید؟

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در ادامه می افزاید: وقتی هئیت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه، که نماینده حضرتعالی نیز در آن حضور دارد، تحت اعمال سلیقه‌های خاص، از حضور سران سیاسی سایر طیف‌های دانشگاه جلوگیری می‌کند و یکسویه مجوز می‌دهد، دانشجویان ناراضی‌تر هم خواهند شد. تا کی می‌شود صدای این دانشجویان ناراضی، که مسئولان و افراطیان دانشگاه موجبات نارضایتی ایشان را فراهم کرده‌اند، با احکام یکجانبه انضباطی در نطفه خفه کرد ؟ و بعد در یک حرکت نمادین، مدال افتخار ِ آرام بودن فضای دانشگاه و کنترل پذیری آن را به سینه یکدیگر الحاق ؟
این تشکل دانشجویی در ادامه به دکتر فرجی دانا اخطار داده است که «یکه‌تازی گروهی انحصارطلب در فضای دانشگاه که منجر به لغو سخنرانی آقای دکتر زیباکلام در دانشگاه امیرکبیر و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در دانشگاه آیت‌الله بروجردی و همچنین برهم زدن فضای دانشگاه در روز ۱۶ آذر دانشگاه امیرکبیر شد، موجب ایجاد موج فزاینده نارضایتی در دانشجویان نسبت به ارگان‌های وابسته به ایشان خواهد شد و این بزرگترین خطری است که یقینا موجب تکمیل پازل دشمن خواهد شد. آن چیزی که موجب تعالی و گسترش و پویایی دانشجویان و دانشگاهیان و ناکامی دشمنان در زمینه دانشگاه‌ها خواهد بود، همان ایجاد کرسی‌های “آزاد” ِ آزاد اندیشی، ایجاد تشکل‌های سیاسی در چارچوب نظام، تغییر مسئولان کوته‌بین و مغرض که هدفی جز سرکوب، از بین بردن بذر هویت، ایجاد نارضایتی نسبت به ابلاغ پیام اعتدال و تدبیر و امید در سر ندارند، می‌باشد».
شورای صنفی دانشجویان می افزاید: حال سوال ما از جنابعالی آن است که با آنان که اصرار بر ایجاد تفرقه، اعمال خشونت و تهدید و ارعاب دارند و با منافع ِ خاصی خواهان بیرون راندن فضای اعتدال و تدبیر از درب دانشگاه هستند، چه خواهید کرد؟
منبع: دانشجو نیوز


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.