حسام طوسی

Friday, May 23, 2014

اعتراض علی سلان پور به ممانعت از درمان، منجر به شکایت پرستار بهداری اوین از وی شد

download
على سلان پور، زندانى گمنام اوين، که پس از تحمل نود و چهار روز شکنجه در بندهاى انفرادى ٢٠۹و ٢۴٠، با وضعيتى وخيم به بند ٣۵٠ منتقل شد، ابتدا با ممانعت مسئولان زندان از بستری شدن در بیمارستان، و اکنون با شکایت پرستار بهداری زندان اوین، مواجه شده است!
بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، روز یکشنبه ٢٨ اردیبهشت ۱٣۹٣، علی سلان پور به علت صدمات وارده به کمر و گردن ناشی از  شکنجه های دوران بازجویی در بندهای ٢٠۹و  ٢۴٠، به بیمارستان شهدای تجریش اعزام شده بود، اما علیرغم دستور اکید پزشک بیمارستان مبنی بر نیاز به درمان فوری و اورژانسی، توسط پاسیار “علی کریمی” به زندان بازگردانده شد.
منابع مطلع به این کمپین گزارش داده اند که پزشک متخصص مغز و اعصاب بعد از معاینه و دیدن ام آر آی و باقی آزمایشات، دستور بستری شدن اورژانسی وی، جهت درمان با طب فیزیکی به همراه تزریق آمپول کورتون در نخاع و احیانا جراحی گردن و کمر به دلیل جابه جایی دو مهره گردن و دو مهره در ناحیه کمر داده بود اما پاسیار همراه وی به نام “علی کریمی” به پزشک می گوید که “به ما دستور داده اند که او بستری نشود و باید به زندان برگردانیم.”
پس از بازگشت این زندانی به زندان و انتقال وی به بهداری، او توسط خسرو شاهی، پرستار بهداری اوین، خواهان ملاقات با رضازاده، رئیس بهداری میشود که  این درخواست با توهین پرستار بهداری مواجه میشود که منجر به درگیری لفظی طرفین میشود.
به دنبال آن، خسرو شاهی، با نوشتن گزارش و جمع کردن امضا از همکاران خود شکایتی بر علیه این زندانی، تنظیم می کند.
بعد از مدتی رضا زاده که به بهداری می آید، پرستار به وی می گوید این شخص معترض است و  رضازاده هم شروع به فریاد و پرخاشگری کرده و می گوید اجازه بستری شدن تو را نمی دهم!
علی سلان پور که  دوران محکوميت ۵سال حبس به اتهام اجتماع و تبانى را در بند ٣۵٠ اوين، مى گذراند، در  تاريخ  ٨۹/۹/٢٨  به اتهام ارتباط با مجاهدين بازداشت و بلافاصله به مدت ۴۴روز در بند ٢۴٠ و ۵٠ روز در بند ٢٠۹، زير شکنجه تحت بازجويى قرار داشت.
عليرغم آسيبهاى جدى ناشى از شکنجه هاى دوران بازجويى، اما تا به امروز مسئولان زندان از اعزام وی به بيمارستان و هرگونه پيگيرى برای درمان ممانعت کرده اند. او پیشتر نیز طی گزارشی شرح کاملی از شکنجه های بازجویان در بندهای انفرادی و روند محاکمه خود ارائه داده بود که از اینجا می توانید دنبال کنید.
منبع: فعالان در تبعید

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.