حسام طوسی

Thursday, May 1, 2014

اعتصاب غذای یک نوکیش مسیحی در زندان شیراز در اعتراض به حکم ۴۴ ماه زندان



منصور برجی، یکی از مدافعان حقوق مسیحیان ایران به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که یک نوکیش مسیحی به نام وحید هکانی در زندان عادل آباد شیراز در اعتراض به حکم سه سال و هشت ماه زندان و شرایط نگهداری خود در زندان، ۳۸ روز است که در اعتصاب غذای “تر” به سر می برد. منصور برجی به کمپین گفت که وضعیت جسمانی این زندانی پس از ۳۸ روز اعتصاب غذا با توجه به سابقه بیماری گوارشی او به شدت نگران کننده است.
وحید هکانی به همراه سه نوکیش مسیحی دیگر به نام های همایون شکوهی، مجتبی سید علاءالدین حسینی و محمد رضا پرتویی در بهمن ماه ۱۳۹۰ در یک کلیسای خانگی در شیراز دستگیر شدند و در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ در شعبه سوم دادگاه انقلاب شیراز توسط قاضی رشیدی به سه سال و هشت ماه حبس محکوم شدند.
منصور برجی در خصوص اتهامات هکانی و سه نوکیش مسیحی دیگر که برای آنها یک پروندۀ مشترک تشکیل شده به کمپین گفت: « در رای دادگاه این چهار نوکیش مسیحی آمده است که آنها به اتهام تشکیل گروه و جلسات تبلیغی که با هدف ترویج، تبلیغ و اقدام علیه امنیت نظام صورت گرفته است، هر کدام به سه سال حبس محکوم شده اند. منظور دادگاه از “تشکیل گروه و جلسات تبلیغی” همان کلیسای خانگی است.  همچنین همه آنها به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق گفتگو با رسانه های بیگانه به هشت ماه حبس مضاعف نیز محکوم شده اند.»
منصور برجی گفت: «این چهار زندانی در حال حاضر در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز به سر می برند که به گفته خود زندانیان بدترین بند از نظر امکانات اولیه زندگی و امنیت است. مسولان زندان معمولا زندانیان عقیدتی، دروایش و نوکیشان مسیحی را برای تنبیه و تحت فشار قرار دادن به این بند می فرستند.»
آقای برجی گفت: «وحید هکانی در اعتراض به حکمی که برای خودش و سه هم بندی مسیحی اش صادر شده و همچنین در اعتراض به وضعیت غیر انسانی شان در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز دست به اعتصاب غذا زده است. این زندانی گفته است  تا زمانیکه وضعیت حکم و بندش تغییر نکند اعتصاب غذا را ادامه خواهد داد.»
این فعال حقوق مسیحیان با اظهار اینکه این نوکیش مسیحی در دوران زندان دچار بیماری گوارشی شده است به کمپین گفت: «وحید در زندان دچار مشکلات در سیستم گوارشی شد و یک بار نیز در بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت اما مجددا به زندان بازگشت و به دلیل وضعیت زندان بیماریش خوب نشد.»
منصور برجی که خود از نوکیشان مسیحی است ۱۶ سال پیش از ایران خارج شده است و هم اکنون سخنگوی کمیته ی ” ماده ۱۸″ است که در زمینه دفاع از حقوق مسیحیان ایران فعالیت می کند و وابسته به مجموعۀ کلیساهایی به نام “شورای کلیساهای همگام” است. او همچنین از رهبران کلیساهای ایرانی لندن است.
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.