حسام طوسی

Friday, May 16, 2014

بازگشت حسن طفاح به زندان بدون انجام درمان


حسن طفاح زندانی ۸۵ ساله زندان رجایی شهر که حاضر نبود بصورت دست‌بند و پابند به تخت بیمارستان بسته شود به زندان رجایی شهر بازگردانده شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن طفاح زندانی امنیتی ۸۵ ساله سالن ۱۲ زندان رجایی شهرکرج که به سرطان خون و همچنین آرتروز گردن مبتلاست شب گذشته چهارشنبه ۲۴ آذر ماه پس از ماه‌ها پیگیری به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شد.
نگهبانان اعزام این زندانی کهنسال را از شب گذشته به تخت بیمارستان دست‌بند و پابند کردند و همین موضع باعث اعتراض این زندانی امنیتی شد.
یکی از نزدیکان وی که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «حسن طفاح توان ایستادن را هم بدلیل سن بالا و بیماری سرطان خون از دست داده. ولی با این حال نگهبانان وی را دستبند و پابند از شب گذشته به تخت بستند و رفتار بسیار توهین آمیزی با این زندانی داشتند. زمانی که حسن طفاح به این موضوع اعتراض می‌کند ماموران با توهین بسیار وی را به زندان برمیگردانند و حتی حاضر نمی‌شوند دستبند و پابند وی را بازکنند تا لباس خود را عوض کند که این موضوع هم با اعتراض شدید طفاح روبرو می‌شود.»
وی در ادامه سخنانش وضعیت حسن طفاح را خطرناک و نگران کننده عنوان کرد و گفت: «اگر مسئولان زندان سریعا فکری بحال این زندانی نکنند وی جانش را از دست خواهد داد.»
گفتنی است، حسن طفاح ساعت ۸ شب وارد سالن ۱۲ زندان رجایی شهرکرج شد.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.