حسام طوسی

Sunday, May 11, 2014

اعتراض به محدودیتهای جدید برای زندانیان بیمار بند 350، مانع از اعزام رضا شهابی به بیمارستان شد

رضا شهابی
مسئول جدید بند 350 زندان اوین، در واکنش به اعتراض رضا شهابى ذکريا نسبت به اعمال محدودیتهای جدید بر علیه زندانیان بیمار، از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری کرد.
روز شنبه، 21 اردیبهشت 1392، رضا شهابی، فعال کارگرى و عضو هيئت مديره سنديکاى اتوبوسرانى تهران و حومه که دوران محکوميت شش سال حبس خود را در زندان اوین مى گذراند، بدون اعلام قبلی برای اعزام به بیمارستان احضار شد که با اعتراض شدید وی به نقض مقررات جاری در زندان مواجه بود.
طبق مقررات زندان، هر زندانی در صورت قرار اعزام به  بیمارستان، دادسرا، دادگاه یا خروج از زندان به هر دلیلی، باید یک روز قبل یا شب قبل از موضوع مطلع شود تا فرصت  نظافت، گردآوری مدارک و لوازم مورد نیاز در صورت اعزام به  بیمارستان، یا  آماده کردن لایحه دفاعیه در صورت اعزام به دادگاه را داشته باشد.
در همین خصوص اعتراض رضا شهابی به احضار ناگهانی برای اعزام به بیمارستان با واکنش مسئول جدید زندان اوین مواجه شد.
یک منبع آگاه به خبرنگار “کمپین صلح فعالان در تبعید”، گفت که این مسئول مددکاری زندان اوین که با حفظ سمت مسئول بند 350 شده،  در واکنش به اعتراض رضا شهابی گفته است: “حرف شما درست است، باید شب به شما اطلاع داده میشد ولی شرایط این بند با بند های دیگر متفاوت است.”
او با تاکید به دستور دادستان ادامه داد: ” از زمان درگیری در بند 350، دادستان دستور داده به زندانیان بند 350 از شب قبل اعلام نشود و صبح روز اعزام اعلام کنند تا آنها نتوانند با خانواده های خودشان هماهنگی کرده و به دیدن آنها در بیمارستان بروند.”
این در حالیست که مدتهاست تلفن های بند 350 قطع بوده و زندانیان از هرگونه برقراری ارتباط با خانواده ها، از طریق تلفن محروم هستند.
اما این مسئول جدید بند 350 در ادامه با  لحن توهین آمیزی به رضا شهابی گفت که منبعد روال اعزام به همین ترتیب بوده و چنانچه ناراحت هستی، می توانی در بند با درد خود کنار آیی و نهایتا از اعزام این زندانی به بیمارستان ممانعت کرد.
گفتنی است که رضا شهابی مدتهاست که از  درد کمر، گردن و سر درد و فشار خون، رنج می برد. او پیشتر در روز چهارشنبه 28 اسفند 1392، در حالیکه برای عمل جراحی کمر، در بیمارستان امام خمینی بستری بود، به صورت ناگهانی، شبانه و پیش از عمل جراحی به زندان بازگردانده شد و از آن زمان در انتظار اعزام مجدد به بیمارستان بوده است.
همچنین گزارشها از بند 350 حاکی از آنست که از زمان یورش به این بند و ضرب و شتم زندانیان که با اعتراضات گسترده مواجه شده بود، فشار بر زندانیان و تهدید خانواده ها رو به افزایش بوده است.
کمپین صلح فعالان در تبعید.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.