حسام طوسی

Wednesday, May 28, 2014

بازداشت صبا آذرپیک، خبرنگار در تهران

صبا آذرپیک روزنامه‌نگار در تهران

منابع خبری از ایران گزارش داده‌اند که صبا آذر پیک، خبرنگار سیاسی و مجلس صبح چهارشنبه هفتم خرداد، در تهران بازداشت شده‌است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، خانم آذرپیک صبح چهارشنبه با حکم قضایی در خانه‌اش بازداشت شده‌است.

این درحالی است که به گفته برخی نزدیکان و دوستان صبا آذر پیک، او در دفتر نشریه «تجارت فردا» بازداشت شده‌است.

خانم آذرپیک که با روزنامه اعتماد نیز همکاری داشت، علاوه بر پوشش خبرهای پارلمانی، در فضای مجازی نیز فعال بود و گزارش‌ها و خبرهایی در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد.

او پیش از این در بهمن ماه ۱۳۹۱ و به همراه چند روزنامه‌نگار نزدیک به اصلاح‌طلبان به اتهام ارتباط با برخی رسانه‌های خارج از کشور بازداشت شده بود.

هنوز معلوم نیست که صبا آذرپیک از سوی چه نهادی بازداشت شده و اتهام او چیست.

در هفته‌های اخیر برخی مقامات قضایی جمهوری اسلامی و وب‌سایت‌های نزدیک به اصولگرایان یا سپاه پاسداران از برخورد با برخی فعالان رسانه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی فعالند، خبر داده بودند.

در همین حال بنا بر برخی گزارش‌ها، دادگاه انقلاب تهران در هفته گذشته ۸ تن را «در ارتباط با فعالیت‌های مجازی» از جمله حضور در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، به زندان‌هایی «از ۷ تا ۲۰ سال» محکوم کرده‌است.

وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، از رهبران معترضان به انتخابات سال ۸۸ که در حبس خانگی به سر می‌برد، می‌گوید این احکام در «شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی»، به ریاست «قاضی مقیسه» صادر شده و این افراد «اواسط سال گذشته به دست واحد سایبری اطلاعات سپاه پاسداران» بازداشت شده بودند.

خبر بازداشت  برخی افراد در ایران به اتهام‌هایی همچون فعالیت در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی پیش‌تر نیز منتشر شده بود، از جمله در آذر ماه سال گذشته خبرگزاری فارس از بازداشت «چند فعال سایبری مرتبط با بیگانگان» به دست «سازمان اطلاعات سپاه در کرمان» خبر داده بود.

منبع:دویچه وله

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.