حسام طوسی

Tuesday, May 20, 2014

کمک به خانواده زندانیان با انگیزه سیاسی تهدید است

 رئیس جدید سازمان زندان‌ها در جلسه‌ای امروز خود با انجمن حمایت از زندانیان گفت: «هرگاه حمایت از زندانی و خانواده او با انگیزه سیاسی باشد تبدیل به تهدید می‌شود!»
در نشست انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز با «علی اصغر جهانگیر»، رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گغت: امروز نگاهی که در سازمان زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان وجود دارد با نگاهی که در سازمانهای دیگر و ضابطان وجود دارد یکی نیست این باعث می‌شود تعامل سازمان‌ها به رقابت تبدیل شود. دستگیری مجرم باعث ایجاد امنیت می‌شود اما عدم توجه به خانواده او باعث ایجاد ناامنی در جامعه خواهد شد. امنیت مقوله‌ای نیست که به صورت دستوری بتوان آن را در جامعه نهادینه کرد.
رئیس سازمان زندان‌ها به نقش افراد در کمک به خانواده زندانیان اشاره کرد و گفت: در موضوعاتی از قبیل حمایت از زندانی و خانواده آن‌ها نباید انگیزه‌های خاص را وارد کرد. هر‌گاه کمک با انگیزه‌ای سیاسی باشد تبدیل به تهدید می‌شود. وقتی به سیکل کمک به خانواده زندانیان نگاه می‌شود شعار حمایت پررنگ است اما به فرایند توجه نشده است.
«محسن نصیری» روز سه شنبه در نشست انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز با «علی اصغر جهانگیر»، رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گغت: ۳۲ هزار خانواده از ناحیه کمیته امداد امام (ره)، ۲۲ هزار خانواده از طرف انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان و حدود ۵ هزار خانواده نیز از طرف سایر دستگاه‌ها حمایت می‌شوند.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز با اشاره به وجود حدود یکصد هزار زندانی نیازمند در کشور، گفت: ۵۰ درصد از خانوارهای زندانیان از سوی هیچ نهادی حمایت نمی‌شوند.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز با کافی ندانستن کمک‌های اعطایی به خانواده زندانیان گفت: به طور مثال از سوی کمیته امداد ماهانه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان به خانواده زندانیان پرداخت می‌شود که این مبلغ از طرف انجمن حمایت از خانواده زندانیان در تهران حداقل یک میلیون تا ۱۵۰ هزار تومان است.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.