حسام طوسی

Sunday, May 18, 2014

علی معزی پس از دوهفته انفرادی به بند خود بازگشت


– علی معزی که در پی حمله به زندانیان بند ۳۵۰ اوین (پنج‌شنبه سیاه) در زندان ندامتگاه کرج دست به اعتصاب غذا زده و به انفرادی منتقل شده بود به بند عمومی بازگشت.
 علی معزی زندانی سیاسی کهن‌سال زندان ندامتگاه مرکزی کرج پس از شنیدن حمله به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ در زندان اوین و ضرب و شتم ایشان در ۱۱ اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذا زد.
وی چند روز بعد و پس از پایان اعتصاب زندانیان سیاسی زندان اوین به اعتصاب غذای خود پایان داد اما به‌دستور مسئولین به سلول انفرادی منتقل شد.
وی که از شرایط جسمی نامساعدی برخوردار است و از بیماری سرطان پروستات و هیدرونفروز کلیه رنج می برد، مدت دو هفته را با شرایط مذکور در سلول انفرادی بسر برد.
یکی از نزدیکان وی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: «علی معزی صبح روز شنبه به بند قبلی خود در زندان ندامتگاه مرکزی کرج بازگشت.»
علی معزی که سابقه بازداشت و زندان در دهه ۶۰ را نیز دارد در پاییز ۸۷ دستگیر و به دو سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که پس از تحمل دو سال حبس در زندان رجایی شهر و آزادی از زندان، مجددا در ۲۲ خرداد ماه سال ۹۰ به دلیل شرکت در مراسم علی صارمی از زندانیان سیاسی اعدام شده بازداشت شد.
نامبرده سپس بصورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد که با حساب محکومیت ۳ سال حبس تعلیقی پرونده قبلی، وی باید مدت ۴ سال را در زندان بسر برد.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.