حسام طوسی

Friday, May 23, 2014

برخوردهای صورت گرفته از سوی ماموران امنیتی با « بچه های شاد»

.
تهدید با اسلحه، لخت کردن، اجبار به کلاغ‌پر و پرینت گرفتن از عکس های خصوصی، نمونه‌هایی از برخوردهای صورت گرفته با جوانان سازنده کلیپ فارل (ویلیامز) بوده تا مجبور به اعتراف مقابل دوربین‌های تلویزیون شوند.

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از پیک ایران، یک منبع آگاه در گفت‌و گو با ایران وایر جزئیات نحوه دستگیری وبرخوردهای صورت گرفته با سازندگان کلیپ فارل را توضیح می‌دهد: «سه روز پیش ماموران به خانه ریحانه طراوتی می‌ریزند. آن‌ها دست‌شان را روی چشمی آیفون قرار می‌دهند تا افراد خانه نتوانند تشخیص بدهند که چه کسانی پشت در هستند. پس از بازشدن در ماموران نیروی انتظامی با اسلحه و دوربین وارد خانه می‌شوند. وسایل زیادی را از بین برده و فیلم می‌گیرند. یکی دیگر از بچه‌های گروه در خانه ریحانه مهمان بوده.»
این منبع آگاه درباره دستگیری دیگر بچه‌های گروه می‌گوید: «ریحانه و دوست دیگرش با اسلحه تهدید می‌شوند که با دیگر بچه‌ها تماس بگیرند و به دروغ به آن‌ها بگویند ریحانه مریض است وبه این بهانه دیگر افراد گروه را به آنجا بکشانند.»
در مدت حضور ماموران نیروی انتظامی و رسیدن دیگر اعضای گروه، این دونفر حتی اجازه دستشوئی رفتن هم نداشته‌اند. پس از رسیدن دیگر اعضای گروه، همگی به ستاد مبارزه با مفاسد اجتماعی واقع در خیابان وزرا منتقل می‌شوند: «آن‌ها در انفرادی بازجویی شده و تمام وسایل شخصی‌شان چک می‌شود. از تمامی عکس های شخصی که در موبایل بچه‌های گروه وجود داشته، پرینت گرفته می‌شود و به عنوان مدرک در پرونده آن‌ها نگهداری می‌شود.»
او درباره اعتراف جوانان کلیپ فارل مقابل دوربین‌های تلویزیونی می‌گوید: «بچه‌ها را لخت کرده و با زور اسلحه مجبور به کلاغ‌پر رفتن می‌کنند. آن ها به اجبار جلوی دوربین قرار می‌گیرند. تازه تا قبل از اعتراف تلویزیونی به آن‌ها گفته بودند که به اوین منتقل می‌شوید.»
خبر دستگیری جوانان ایرانی سازنده کلیپ فارل روز گذشته منتشر شد و فیلم اعتراف آنان به این‌که اغفال شده‌اند از صداو سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. آن‌ها در تهران برای شرکت در کمپین آهنگ «شاد» فارل، با همدیگر روی پشت‌بام یکی از خانه‌های تهران کنار کولرهای آبسال رقصیده‌اند. کلیپ این جوانان در یوتیوب قرار داده شد و بیش از ۱۰۰ هزار بیننده داشت. پس از پخش فیلم اعترافات انان سردار ساجدی نیا رئیس پلیس پایتخت جوانان دیگر را تهدید کرد که در صورت انتشار فیلم‌های منافی عفت با آنان برخورد می‌کند.
در حال حاضر کارگردان این گروه به زندان اوین منتقل شده اما مابقی دستگیر شدگان به قید وثیقه آزاد هستند. هنوز زمان دادگاه انان مشخص نشده و ماموران انتظامی ان ها را تهدید کرده اند که در صورت مصاحبه با رسانه‌ها بدترین احکام در دادگاهها برایشان صادر می‌شود.
منبع: آژانس خبری مسیحیان

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.