حسام طوسی

Friday, May 30, 2014

مخالفت دادستان با درمان بیماری چشم زینب جلالیان


 زینب جلالیان که از چندی قبل به بیماری چشم حاد مبتلا شده همچنان با مخالفت دادستان برای درمان روبروست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زینب جلالیان زندانی سیاسی زندان زنان کرمانشاه از نوعی ضایعه در سفیدی جشم (ناخنک) رنج می‌برد، با این وجود دادستان با عمل جراحی وی در مراکز درمانی خارج از زندان مخالفت می‌کند.
نزدیکان زینب جلالیان می‌گویند: «این بیماری در صورت پیشرفت سببتاری دید و کم بینایی دائمی وی خواهد شد.»
این منبع همچنین در ادامه گفت: «یک تکه گوشت اضافه در سفیدی چشم زینب جلیان وجود دارد که تشخیص پزشکان زندان بیماری ناخونک بوده است.»
زینب جلالیان در سال ۸۶ از سوی مأموران اداره اطلاعات کرمانشاه دستگیر شد و به اتهام ارتباط با احزاب کردی در دادگاه انقلاب ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد. این زندانی سیاسی در سالهای گذشته به شدت تحت فشار قرار داشته است و بار‌ها در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده است.
گفتنی است، از حدود هفت ماه پیش بند زنان زندان دیزل‌آباد کرمانشاه به ساختمانی معروف به کانون اصلاح تربیت که زندانیان نوجوان زیر ۱۸ سال نیز نگهداری می‌شوند منتقل شده و این مکان حدود ۵ کیلومتر با زندان دیزل‌آباد فاصله دارد و زندانیان نوجوان و زنان که قرار است به بهداری منتقل شوند از کانون اصلاح و تربیت با اتومبیل به زندان دیزل‌آباد منتقل می‌شوند.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.