حسام طوسی

Sunday, May 25, 2014

مه آفرید خسروی اعدام شد


«مه آفرید امیر خسروی»، متهم اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، صبح شنبه سوم خرداد، در زندان اوین اعدام شد.
 
مه آفرید امیر خسروی، مدیر عامل شرکت «سرمایه گذاری امیر منصور آریا» و و عضو هیات مدیره شرکت «گروه ملی فولاد ایران»، بنا به اعلام دادسرای عمومی و انقلاب تهران، به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شده بود و با تایید حکم در دیوان عالی کشور، اعدام شد.
 
امیر خسروی که در جریان رسیدگی به پرونده اختلاس ٣ هزار میلیارد تومانی، پاییز سال ۱۳۹۰ بازداشت شد، متهم بود که با تبانی و پرداخت رشوه و همدستی با رئیس شعبه بانک صادرات در کارخانه فولاد خوزستان اسناد اعتباری گشوده بی آنکه مبلغی برای آنها پرداخت کرده باشد. این اسناد برای خرید جنس از داخل یا خارج کشور به کار می روند. او این اسناد را به فروش رسانده بود و از این بابت مبلغی در حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان به بانک بدهکار بود. اسناد اعتباری(ال سی) برای خرید جنس از داخل یا خارج کشور به کار می روند.
 
حکم اعدام امیر خسروی در حالی اجرا شد که این پرونده هنوز باز است و متهم جدیدی در ارتباط با آن دستگیر شده است. ۱۷ اردیبهشت ماه پلیس ایران اعلام کرد که «ح.س» یکی از متهمان پرونده اختلاس ٣ هزار میلیارد تومانی توسط پلیس بین المللی در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دستگیر شده و به ایران تحویل داده شده است.
 
یکی دیگر از متهمان این پرونده محمود رضا خاوری، مدیر عامل پیشین بانک ملی ایران است که به کانادا رفته است. پلیس ایران در تلاش است تا به کمک پلیس بین المللی (اینترپل) او را نیز دستگیر کند.
 
از سوی دیگر، تنها سه روز پیش از اعدام متهم اصلی پرونده، غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل ایران، با حضور در مجلس اعلام کرد که در جریان رسیدگی به این پرونده مقاماتی در سطح معاون قوه قضاییه، رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و نمایندگان مجلس تحت تعقیب قرار گرفتند. وی اشاره ای به نقش این افراد در پرونده نکرد.
 
از ۳۹ متهم پرونده اختلاس ٣ هزار میلیارد تومانی، دو نفر تبرئه، چهار نفر به اعدام، دو نفر به حبس ابد و بقیه متهمان به حبس های ۲۵ سال و کمتر محکوم شده اند.

منبع: صدای امریکا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.