حسام طوسی

Tuesday, May 6, 2014

بی‌خبری از کاوه دارالشفاء پس از بازداشت


 با وجود گذشت ۱۰ روز از بازداشت کاوه دارالشفاء، که در پی حوادث پنج‌شنبه سیاه اوین بازداشت شد، از وی هیچ اطلاعی در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، درپی حوادث ۲۸ فروردین ماه بند ۳۵۰ اوین (پنج‌شنبه سیاه) و ضرب و شتم زندانیان سیاسی و انتقال ایشان به سلول انفرادی، کاوه دارالشفاء برادر یکی از زندانیان سیاسی بند مزبور به نام یاشار دارالشفاء در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه بازداشت و تا امروز هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.
یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «کاوه دارالشفا برادر یاشار دارالشفا، دانشجوی چپ زندانی، شنبه شب گذشته (در شب پیش از برگزاری تجمع مقابل دادستانی تهران) با مراجعه ماموران امنیتی به منزلش بازداشت شد.»
گفتنی است، بازداشت وی در حالی اتفاق افتاده است که خانواده زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ که در حوادث روز پنج شنبه آخر فروردین ماه آسیب دیده بودند، در اعتراض به ضرب و شتم و انتقال تعدادی از زندانیان به سلول انفرادی تجمعاتی را مقابل نهاد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و دادستانی تهران برگزار کرده بودند و قصد برگزاری مجدد تجمع در برابر دادستانی تهران به منظور پیگیری مطالباتشان را داشتند که با مراجعه ماموران امنیتی به منزل تنی چند از خانواده‌ها و تماس تلفنی با دیگر خانواده‌ها، این تجمع لغو شد.
کاوه دارالشفا فعال دانشجویی دهه ۷۰ دانشگاه تهران در تنها تماس تلفنی که پس از بازداشت با خانواده‌اش داشته از انتقال خود به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین خبر داده است.
وی که از فعالان چپ می‌باشد، پیش‌تر در سال ۸۸ نیز به همراه برادر و مادرش تحت بازداشت قرار گرفت که در ‌‌نهایت پس از تحمل ۱۶ روز حبس انفرادی با تبریه از اتهامات وارده، آزاد شد.
با وجود بازگشت آخرین گروه از زندانیان انتقال داده شده به سلول انفرادی به بند ۳۵۰، به نظر می‌رسد تبعات این حادثه همچنان دامن گیر خانواده‌های آن‌ها است.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.