حسام طوسی

Monday, January 6, 2014

نگرانی از وضعیت بد روحی پیمان عارفی پس از بازگشت به زندان


 پیمان (امیررضا) عارفی پس از بازگشت به زندان در شرایط روحی بسیار نگران کننده‌ای قرار دارد.
، ناهید رحمانی و زیبا صادق‌زاده مادر و همسر پیمان (امیر رضا) عارفی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مسجد سلیمان، در راه بازگشت از ملاقات در تاریخ ۲۶ آذر ماه بر اثر یک سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند.
مسئولین حاضر شدند در تاریخ شنبه ۳۰ آذر ماه پیمان عارفی با تودیع یک چک یک میلیارد تومانی برای مدت ۷ روز به مرخصی اعزام شود تا در مراسم خاکسپاری همسر و مادرش حضور داشته باشد.
وی پس از پایان ۷ روز در تاریخ ۷ دی ماه خود را به زندان مسجد سلیمان معرفی کرد و هم اکنون در داخل بند خود در شرایط روحی نامساعدی بسر می‌برد.
پیمان عارفی اردی‌بهشت ماه سال ۸۸ بازداشت شد و در دادگاه به اتهام هواداری از «انجمن پادشاهی» مورد محاکمه قرار گرفته و ابتدا به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.
این زندانی سیاسی به همراه پسر دایی خود آرش رحمانی که در اواخر سال ۸۸ اعدام شد، در حالی که پیش از انتخابات جنجالی سال ۸۸ بازداشت شده بود در دادگاه دستجمعی دستگیرشدگان بعد از انتخابات، به عنوان یکی از معترضان انتخاباتی که در صدد انجام اقدامات مسلحانه علیه حکومت بوده مورد محاکمه قرار گرفت.
زیبا صادق‌زاده که خود به همراه پیمان عارفی بازداشت شده بود نیز مدتی در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشته است، پیمان عارفی پیش‌تر در نامه‌ای از زندان اعلام داشت برای رهایی همسرش بر علیه خود اعتراف کرده است.
 هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.