حسام طوسی

Monday, January 6, 2014

تجمع کارگران کارخانه قند کامیاب در مقابل فرمانداری خمینی‌شهر


نماینده کارگران کارخانه قند کامیاب از تجمع صبح امروز جمعی از کارگران این کارخانه در مقابل فرمانداری خمینی شهر اصفهان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)،این کارگر که نخواست نامش فاش شود، در تشریح دلایل تجمع امروز قند کامیاب به ایلنا گفت: جمعی از کارگران کارخانه قند کامیاب خمینی شهر اصفهان که بین ۴ تا ۱۱ ماه است به سببب بلاتکلیفی کارخانه و تعطیلی مداوم خط تولید، حقوق نگرفته‌اند، صبح امروز – یکشنبه – در اعتراض به بی‌توجهی کارفرما و مسئولان استانی نسبت به مشکلات صنفی‌شان در ابتدا در داخل کارخانه تجمع کردند و سپس به سمت فرمانداری خمینی شهر حرکت کردند.
نماینده کارگران با بیان اینکه این واحد بیش از ۱۵۰ کارگر دارد که به دلیل تعطیلی‌های مکرر کارخانه امنیت شغلی‌شان را در مخاطره می‌بینند، افزود: آخرین بار این کارخانه از ۲۳ تا ۲۷ آذر ماه بمدت ۴ روز به دلیل انباشت تدریجی بدهی‌ها تعطیل شد که با وساطت مسئولان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و فرمانداری خمینی شهر مجددا کارخانه تولید خود را از سر گرفت.
این فعال کارگری انباشت بدهی‌ها به سازمانهای مختلف را یکی از عوامل توقف تولید در این کارخانه دانست و در این زمینه افزود: صبح امروز نیز اداره گاز شهرستان خمینی شهر به دلیل انباشت بدهی‌های کارخانه، گاز را قطع کرد و مجددا تولید در این کارخانه متوقف شد.
نماینده کارگران قند کامیاب یاد آور شد: همچنین کارخانه قند کامیاب به سازمان تامین اجتماعی بیش از یک میلیارد تومان بدهکار است و این موضوع باعث شده این سازمان به بهانه پرداخت نشدن طلب‌اش، با اعمال فشار به کارگران از تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی آنان خودداری کند.


به گفته این کارگر کارخانه قند کامیاب، بخش اعظمی از مشکلات این واحد تولیدی، تامین نشدن مواد اولیه تولید به دلیل بد حسابی‌های مالی کارفرما به فروشندگان مواد اولیه بوده است.
او در باره نتیجه مذاکرات کارگران با مسئولان فرمانداری گفت: مسئولان فرمانداری خمینی شهر با حضور در تجمع امروز، از کارگران خواسته‌اند به خانه‌های خود بازگردند و تا زمانی که مطالبات خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند به کارخانه باز نگردند.
نماینده کارگران قند کامیاب افزود: طبق وعده‌های فرمانداری، کارفرما موظف شده است ضمن پرداخت حقوق ایام بیکاری کارگران، با پرداخت بدهی‌های اداره گاز، مجددا کارگران را به کارخانه بازگرداند.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.