حسام طوسی

Wednesday, January 8, 2014

احضار ۸ دانشجوی دانشگاه هنر به کمیته انضباطی

 دانشجویان دانشگاه هنرتهران در هفته های گذشته به دلیل شرایط موجود در دانشگاه هنر دست به اعتراض زدند و در ابتدا خواستار رسیدگی رئیس دانشگاه هنر شدند اما پس از بی پاسخ ماندن این درخواست ها و حتی توهین برخی مسئولین دانشگاه به دانشجویان معترض و صدور احکام کمیته انضباطی، این اعتراض ها گسترده تر شد و دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه و یا برکناری وی توسط وزیر علوم شدند.
بر اساس گزارش بهاران نیوز، برخی اساتید هیئت علمی نیز در کنار دانشجویان به انتقاد از مدیریت فعلی دانشگاه پرداختند و نامه نگاری هایی نیز به وزارت علوم داشته اند.
مسئولین وزارت علوم همچنین در دیدار با نمایندگان دانشجویان قول مساعدت برای پیگیری وضعیت بزرگترین دانشگاه تخصصی هنر ایران را دادند و قرار است با تشکیل کمیته ای درباره وضعیت این دانشگاه تصمیم گیری شود.
به گفته برخی فعالین دانشجویی دانشگاه هنر،  مدیریت فعلی دانشگاه هنر با رصد این وضعیت پیش آمده درصددند تا با ایجاد جو سنگین روانی در دانشگاه  دانشجویان و اساتید را از رساندن صدای خود به وزارت علوم بر حذر دارند.
برای همین عده ای از اساتید در حالت تعلیق قرار گرفته، تعدادی از اساتید مجرب با بازنشستگی اجباری  روبرو شدند و دانشجویان نیز از طرق مختلف تهدید می شوند تا اطلاعاتی به وزارت علوم منتقل نشود. حتی برخی از مامورین حراست در حال “سیاسی کردن” این اعتراضات هستند تا از آن بهره برداری های مطلوب کنند.
گفتنی است اتهام احضارشدگان به کمیته انضباطی «اخلال در نظم دانشگاه، توهین به رئیس دانشگاه، تعطیل کردن کلاس ها و مخابره اخبار به رسانه های معاند» اعلام شده است.
یکی از فعالین دانشجویی احضار شده می گوید: مشخص نیست با کدام منطق این اتهامات به دانشجویان زده می شود آن هم در حالی که دانشجویان دانشگاه هنر فقط تجمع صنفی برگزار کرده اند که حق آنها بوده، همچنین متن شعارها و بیانیه های دانشجویان که حاوی هیچ نوع توهینی نیست در رسانه های داخلی و توسط خبرنگاران رسانه های رسمی کشور منتشر شده است.


لازم به ذکر است که دانشجویان این دانشگاه  ازخودجوش بودن کامل این تجمعات میگویند و اینکه «هیچ کلاسی برای برگزاری تجمع تعطیل نشده است».
دانشگاه هنر تهران در ادامه زنجیره  تجمعات اعتراضی دانشگاه های تهران و شهرستان و یک هفته بعد از۱۶ آذر، نخستین تجمع  خود را در اعتراض به مشکلات صنفی دانشگاه برگزار کردند.
همچنین دانشجویان این دانشگاه برای چندمین بار در هفته های اخیر، در صحن دانشگاه تجمع نمودند.
این دانشجویان در آخرین تجمع خود در روز ۸ دی ماه سال جاری در مقابل مسجد دانشگاه تجمع کرده و شعارهای «دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد» و «ریاست نالایق استعفا استعفا» سر دادند.
اعضای حراست دانشگاه نیز به دانشجویان حمله ور شده و برخی از پلاکاردهای آنان را پاره کردند. تلفن همراه برخی از دانشجویان نیز ضبط شده است.
در انتهای این تجمع نیز دانشجویان با قرائت بیانیه ای به امنیتی شدن فضای دانشگاه، کمبود امکانات و احضار دانشجویان به کمیته انضباطی اعتراض کردند.
دانشجویان همچنین خواستار استعفا و یا برکناری سعید کشن فلاح رئیس این دانشگاه و معاونین وی شدند.
منبع: دانشجو نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.