حسام طوسی

Sunday, January 19, 2014

کشتار کولبران در کردستان ادامه دارد


دو کولبر در سردشت در حمله نیروهای امنیتی و انتظامی ایران کشته و ٣ تن دیگر نیز زخمی شدند. در شهر مریوان نیز یک شهروند کرد در تیراندازی نیروهای انتظامی به شدت زخمی شده است.
کولبرها کسانی هستند که با حمل کالا از دو سوی مرزها در شرایطی دشوار و خطرناک، زندگی خود و خانواده شان را تامین می کنند.

به گزارش خبرگزاری فرات، شب پنج شنبه ۲۶ دیماه، نیروهای انتظامی رژیم ایران که در پایگاهی در ناحیه بیتوش از توابع سردشت مستقر هستند، به سمت گروهی از کولبران تیراندازی کرده و ۲ تن از آنان را کشته و ٣ کولبر دیگر را به شدت زخمی کرده اند.
بر اساس این گزارش، این سه کاسبکار کرد از سوی اهالی منطقه به بیمارستان شهر قلادزی واقع در کردستان عراق منتقل شده اند.
روز پنجشنبه در شهر مریوان نیز نیروهای انتظامی ایران به سمت خودروی یک شهروند کرد تیراندازی و جوانی ۲۰ ساله را به شدت زخمی کرده اند.
منابع خبری گزارش داده اند نیروهای انتظامی در شهر مریوان یک خودرو سواری پژو را به بهانه حمل کالای غیر قانونی تحت تعقیب قرار داده و با تیراندازی به سمت آن، راننده این خودرو به نام آریان را به شدت زخمی کرده اند. 
شاهدان این واقعه گفته اند این در حالی است که آریان هیچگونه کالای قاچاقی به همراه نداشته و تنها بدلیل ترس از ماموران پا به فرار گذاشته بود.
سالانه دهها کاسبکار و کولبر کرد در شرق کردستان توسط نیروهای رژیم ایران کشته و زخمی می شوند. نهادهای بین المللی حقوق بشری ضمن محکوم کردن ایران، بارها از این رژیم خواسته اند که کشتار کولبران و کاسبکاران کرد را متوقف کند.
مجمع عمومی سازمان ملل در آخرین گزارش خود در ماه اکتبر سال گذشته با اعلام آنکه نیروهای ایرانی بدون هیچگونه اخطار قبلی به سمت کولبران تیراندازی می کنند، کشتار و سرکوب کولبران را نقض قوانین داخلی ایران و قوانین بین المللی خواند.
عاملین این جنایات هیچگاه توسط حکومت ایران تحت تعقیب قرار نمی گیرند و حکومت اسلامی عملا دست نیروهای مسلح خود را برای کشتار کولبران باز گذاشته است.

منبع: اخبار روز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.