حسام طوسی

Wednesday, January 8, 2014

هانی یازرلو محروم از دسترسی به پزشک و درمان


مسئولین زندان اوین از سه ماه پیش دکتر هانی یازرلو را از دسترسی به پزشک متخصص و درمانگاه خارج از زندان محروم کرده‌اند.هانی یازرلو که برای اسکن قلب باید برای سه مرحله به بیمارستانی خارج از زندان اعزام می‌شد، از شهریور ماه سال جاری و در مرحله سوم آزمایشات از ادامه آن بازمانده است.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «هانی یازرلو به چک پزشکی نیاز داشت و مسئولین می‌گفتند حتما باید لباس دولتی برتن کنی تا به بیمارستان بروی. دکتر یازرلو با مسئولین مکاتبه می‌کند و با نظر یکی از مسئولین وی را برای دو مرحله به بیمارستان اعزام می‌کنند. اما برای مرحله آخر از اعزام وی ممانعت کرده و درمان وی از شهریور ماه متوقف مانده است.»
هانی یازرلو آخرین عمل جراحی قلب باز خود را، ۱۰ سال پیش انجام داده است. با توجه به اینکه عمر رگ‌های پیوند شده ۱۰ سال است، به همین دلیل وی باید تحت مراقبت پزشک متخصص قلب قرار گرفته و در صورت لزوم مجددا جراحی قلب باز روی وی صورت گیرد.
آقای یازرلو در اردی‌بهشت ماه سال ۹۱ به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و «اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور» در شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب از سوی قاضی پیرعباسی به ۱ حبس تعزیری و ۱۵ سال تبعید به ایرانشهر محکوم شده بود که این حکم در شعبهٔ ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر به ۱ سال زندان در مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به این شهر، تغییر پیدا کرد.
گفتنی است وی که در شرایط نامناسب جسمی به سر می‌برد، در اواخر اردی‌بهشت ماه سال جاری از سوی ماموران بازداشت و برای اجرای حکم به بند ۳۵۰ زندان اوین تحویل داده شد.
این فعال سیاسی طی ۵ دههٔ اخیر ۵ بار بازداشت شده که ۲ بار آن مربوط به پیش از انقلاب بوده است.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.