حسام طوسی

Friday, January 31, 2014

سمکو خلقتی به سلول انفرادی منتقل شد


سمکو خلقتی زندانی سیاسی کرد سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به سلول انفرادی منتقل شد.
 سمکو خلقتی زندانی سیاسی کرد اهل مهاباد که در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد، سبح امروز به اسم ملاقات به نگهبانی فراخوانده و سپس به سلول انفرادی بند ۵ این زندان منتقل شد.
یک منبع مطلع در این‌باره به گزارشگر هرانا گفت: «گارد زندان رجایی شهر روز شنبه ۵ بهمن ماه اقدام به بازرسی سالن ۱۲ نمود و در این بین سمکو خلقتی نسبت به چندباره بازرسی اتاق‌اش به یکی از بازرسین اعتراض نمود. به همین علت روز دوشنبه ۷ بهمن وی را جهت انتقال به سلول انفرادی به نگهبانی فراخواندند که با مقاومت زندانیان سیاسی روبرو شد. مسئولین طی روز جاری نام سمکو خلقتی را به همراه سایر زندانیان ملاقات کننده صدا زده و زمانی که وی به نگهبانی رفت، به سلول انفرادی منتقل شد.»
مسبب تمام اتفاقات اخیر آقای بحرینی رئیس جدید حفاظت است. وی که به تازگی از زندان ارومیه به رجایی شهر منتقل شده زندانیان سیاسی را بشدت محدود کرده و موجب بسته شدن کتابخانه و از سرگیری مجدد ارسال پارازیت و… شده است.
این زندانی سیاسی که سال ۱۳۸۸ در اراک بازداشت گردیده پس از مدتی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و در آنجا تحت فشار برای انجام مصاحبه تلویزیونی قرار گرفته بود.
وی به اتهام همکاری با حزب دمکرات کردستان به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.
بحرینی، پیشتر نیز ریاست حفاظت زندان مرکزی ارومیه را بر عهده داشته است، وی بارها اقدام به ضرب و شتم زندانیان سیاسی از جمله احمد تمویی در زندان ارومیه نموده که بر اثر آن این زندانی از ناحیه بینی و دندان مورد آسیب جدی قرار گرفت. اعتراضات زندانیان سیاسی ارومیه موجب شد که محل خدمت وی به زندان رجایی شهر تغییر یابد، برخورد او با زندانیان سیاسی کُرد همواره شدیدتر است.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.