حسام طوسی

Thursday, January 16, 2014

دادگاه مهدیه فراهانی برگزار شد


دادگاه مهدیه فراهانی یکی از فعالان حقوق زنان، در ۲۵ دی ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد.
به گزارش سایت تاقانون خانواده برابر، دادگاه این فعال حقوق زنان که به تبلیغ علیه نظام متهم شده و به قید کفالت ۳۵ میلیون تومانی آزاد است در حالی برگزار شد که در جریان دادرسی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با وی و وکیلش رفتار مناسبی نداشت و با توهین و فریاد با آن‌ها برخورد کرد.
در این جلسه به او اعلام شد در جلسه آتی دادگاه باید آخرین دفاعیات خود را ارئه کند.
بر اساس این گزارش در بهمن ماه سال ۹۱ مهدیه فراهانی برای اولین بار به دادسرای شهید مقدس اوین احضار شد و ماموران با حضور در منزل وی و تفتیش وسایلش احضاریه‌ای کتبی به فراهانی تحویل دادند و مقداری از وسایل شخصی وی و خانواده‌اش را ضبط کرده و به همراه خود بردند. مهدیه فراهانی بعد از این احضاریه کتبی با حضور در دادسرا مورد بازجویی و بعضا تهدید ماموران قرار گرفت.
این فعال حوزه زنان بعد از اینکه در کنکور کار‌شناسی ارشد پذیرفته شد در تاریخ ۱۴ شهریور ماه طی تماس تلفنی به سازمان سنجش جهت گزینش در دانشگاه احضار شد که پس از حضور در این سازمان توسط بازجوهای قبلی بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفت.
مهدیه فراهانی در ۱۷مهرماه سال جاری براساس احضاریه قبلی و با شکایت وزارت اطلاعات به دادسرای شهید مقدس اوین رفت و تفهیم اتهام شد.
مهدیه فراهانی از فعالان حقوق زن است و در طی سال‌های گذشته از او مطالبی در ارتباط با زنان در سایت‌های مختلف از جمله سایت تا قانون خانواده برابر منتشر شده است.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.