حسام طوسی

Saturday, January 18, 2014

نوکیشان مسیحی نوعی تهدید برای امنیت ملی ! (گزارش)

.جمهوری اسلامی با استفاده از ابزار تبلیغاتی و تریبون روحانیون افراطی همواره در تلاش است این امر را به جامعه ایران تزریق کند که کلیسای بشارتی و خانگی شکلی انحرافی از مسیحیت می‌باشد.


-  تلویزیون رها در برنامه تحلیلی بخش نگاه سیاسی روز بمناسبت فرا رسیدن سال نو مسیحی نگاهی داشت به وضعیت اقلیت های دینی بویژه نوکیشان مسیحی در ایران
نگاه دینی در بحث حاکمیتی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که مذاهبی غیر از اسلام شیعی در نظام جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد و اقلیت‌های مذهبی در ایران از جایگاه اجتماعی و سیاسی برخوردار نیستند.
حاکمان فعلی ایران بر خلاف شعارهای داده شده این اصل مهم را فراموش کرده‌اند که هر ایرانی سهامدار مساوی شرکت ملی ایران است و تمامی افراد با هر مسلک و دینی در این شرکت اجازه زندگی و آزادی اعمال دینی خود را دارد.
- ویدیوی این گزارش را می توانید در اینجا ببینید
با آغاز سال نو مسیحی شدت برخورد با مسیحیان در ایران با شدت و حدت بیشتری از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی دنبال می‌شود و در حالی موج بازداشت و دستگیری نوکیشان مسیحی در ایام کریسمس در ایران گزارش می‌شود که سازمان بین‌المللی «درهای باز» در گزارش سالانه خود در سال 2013 ، جمهوری اسلامی را از نظر آزار و اذیت مسیحیان در میان ده کشور اول این لیست قرار داده است .
در این باره در طی سالیان گذشته کلیساهای رسمی زیادی ازجمله کلیسای جماعت ربانی مرکز، کلیسای جماعت ربانی اهواز و کلیسای جنت‌آباد تحت فشارهای نیروهای امنیتی تعطیل گردید و نبود اجازه ورود نوکیشان مسیحی به کلیسا‌ها و عدم اجازه انتشار انجیل به فارسی و اجازه برگزاری مراسم مذهبی، درحقیقت رشد کلیساهای خانگی در ایران را سبب شده است که معمولن در صورت اطلاع ماموران وزارت اطلاعات از هم پاشیده و برگزارکنندگان دستگیر می‌شوند.
جمهوری اسلامی با استفاده از ابزار تبلیغاتی و تریبون روحانیون افراطی و صرف بودجه‌های هنگفت تلاش می‌کند این امر را به جامعه ایران تزریق کند که کلیسای بشارتی و خانگی شکلی انحرافی از مسیحیت می‌باشد و نوکیشان مسیحی را یک نوع تهدید برای امنیت ملی قلمداد کرده و اغلب مسیحیان بویژه فارسی زبانان را بدلیل جرائم امنیتی بر ضد دولت مورد پیگرد قرار داده و یا احضار و بازداشت می کنند.
این در حالی است که بر طبق قانون اساسی‌ ایران مسیحیان به عنوان اقلیتی بزرگ از امتیازاتی از قبیل پیروی از آئین‌ها و سنت‌های خود برخوردار هستند ولی‌ مثل بسیاری از قوانین دیگر در ایران ، این حقوق فقط یک روی سکّه برای سرپوش گذاشتن بر تبعیض‌ها و فشارها است و واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد.
در خاتمه باید گفت آزادی دین و عقیده جزو آزادی‌های فطری انسان‌ها محسوب می‌شود و با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری ایران، وعده‌های انتخاباتی وی، این امید را به اقلیت‌های مذهبی و قومی باز گرداند که حقوق شهروندی ایرانیان غیر مسلمان رعایت گردد که متاسفانه وعده های رییس دولت یازدهم در این رابطه هنوز جامه عمل پوشانده نشده است
منبع: محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.