حسام طوسی

Monday, January 27, 2014

ممانعت از مرخصی و تهدید به قطع ملاقات دو زندانی بلوچ

عابد بمبوری و اسحاق کلکلی دو زندانی سیاسی بلوچ در زندان مرکزی زاهدان باوجود موافقت دادستان بامرخصی باممانعت وزارت اطلاعات روبرو شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عابد بمبوری و اسحاق کلکلی در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ به اتهام ارتباط با یکی از گروههای معاند نظام بازداشت و هرکدام در شعبه ۱ دادگاه انقلاب زاهدان به ریاست قاضی الوالفضل ماهگلی به ۲۱ سال زندان محکوم شدند.
یکی از نزدیکان ایشان به گزارشگر هرانا گفت: «مسئولین امور در هنگام محکومیت به ایشان وعده دادند که پس از ۵ سال اجازه استفاده از مرخصی را خواهند داشت. اکنون که حدود ۶ سال از بازداشت ایشان گذشته دادستان با مرخصی هر دو نفر موافقت کرده است، اما وزارت اطلاعات مانع اعزام ایشان به مرخصی شده است.»
وی همچنین در ادامه گفت: «خانواده این دو زندانی بلوچ که برای پیگیری پرونده ایشان به وزارت اطلاعات مراجعه کرده‌اند با برخورد عجیب مسئولین این نهاد امنیتی روبرو شدند. مسئولین وزارت اطلاعات به ایشان گفتند یا باید قول همکاری دهید و یا نه تنها از مرخصی خبری نیست، بلکه ملاقات هفتگی ایشان را نیز قطع خواهیم کرد.»
گفتنی است، از اتهامات دقیق و مستندات دادگاه برای محکوم کردن این دو شهروند بلوچ اطلاعی در دست نیست.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.