حسام طوسی

Saturday, January 4, 2014

عدم مجوز به نشر چشمه


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اشاره به اینکه وزارت ارشاد مجوزی به نشر چشمه نداده‌ است، پیرامون انتشار همزمان کتاب جامعه‌شناسی نوشته «حمیدرضا جلایی‌پور» با ۹دی توضیحاتی داد.
به گزارش خبرگزاری فارس ،حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره موضوع نشر چشمه و پیگیری این کمیسیون اظهار داشت: جلسه‌ای هنوز برگزار نشده است، قرار بود در ارتباط با این موضوع جلسه‌ای برگزار شود اما عملا موضوع متوقف است چون آن‌ها هم نسبت به این موضوع اقدامی انجام نداده‌اند، فکر می‌کنم با توجه به سخنان ابتدایی انجام شده کار متوقف شده و اقدام دیگری انجام نشده است.
پژمان‌فر در پاسخ به این سوال که کمیسیون فرهنگی در انتظار تحقیقات کمیته تحقیق در معاونت فرهنگی است، افزود: بله، در حال حاضر جلسه‌ای تشکیل نشده تا جمع‌بندی و مستندات ارائه شود، اما نسبت به نشر چشمه «مجوزی» از سوی ارشاد اعطا نشده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیرامون کتاب جامعه‌شناسی نوشته «حمیدرضا جلایی‌پور» از دستگیر شدگان فتنه ۸۸ که همزمان با ۹ دی منتشر و روانه بازار شده است، گفت: در جریان توضیحات این کتاب نیستم اما اگر ارشاد نسبت به ممیزی کتاب در مسیر خود اقدام درستی انجام داده باشد ما طبیعتاً در کار آن‌ها دخالت نخواهیم کرد، اما صحبت ما این است اگر کتابی چاپ می‌شود و مجموعه‌ای قصد فعالیت دارد، نهاد بالادستی‌اش که ارشاد است باید نسبت به ممیزی که وظیفه ذاتی خود است انجام وظیفه کرده و کار را انجام دهد.
این نماینده مجلس گفت: اما توصیه می‌کنیم که اگر کاری را انجام می‌دهند باید ممیزی و نظارت کنند و کار‌شناسان و متخصصین در این موضوع اظهارنظر ارائه دهند و اگر قرار است حذف اصلاحی صورت گیرد در صورت داشتن اشکالات باید برطرف شود.
وی در پایان گفت: من نسبت به جزئیات کتاب جامعه‌شناسی اطلاعاتی ندارم اما طی تماس با ارشاد آن‌ها اعلام کردند درباره این کتاب ممیزی صورت گرفته و کتاب و وضعیت فعلی علی‌رغم داشتن برخی اشکالات مورد تأیید برای چاپ قرار گرفته است.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.