حسام طوسی

Monday, April 28, 2014

اشک تمساح رژیم برای زندانیان ایرانی مالزی


یه دروغین را به اشک تمساح تعبیر کرده اند. خاصه گریه و اشکی که نه از باب دلسوزی بلکه از رهگذر ریا و تلدیس باشد ، تا بدان وسیله مقصود حاصل آید و سوء نیت گریه کننده جامه عمل بپوشد.
**********
صدا و سیمای رژیم: سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه پیگیری‌های جمهوری اسلامی ایران به منظور عدم اجرای حکم و انتقال زندانیان ایرانی در مالزی اظهار داشت: انعقاد موافقتنامه انتقال محکومین بین ایران و مالزی در دستور کار قرار دارد.
"مرضیه افخم" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره زندانیان ایرانی در مالزی از جمله تعدادی که محکوم به اعدام شده‌اند گفت: متاسفانه تعدادی از ایرانیان به اتهام قاچاق مواد مخدر در کشور مالزی زندانی هستند که برای ۸۶ نفر از این تعداد که 6 نفر از آنها زن هستند حکم اعدام صادر شده است.
وی ادامه داد" اقدامات و پیگیری‌های جمهوری اسلامی ایران به منظور عدم اجرای حکم و انتقال این افراد به کشور در دست پیگیری است.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: رسیدگی به مسائل و مشکلات ایرانیان زندانی خارج از کشور در دستور کار این وزارتخانه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور قرار دارد.


افخم افزود: همچنین در همین زمینه سفارت کشورمان براساس وظایف خود در مالزی به محض اطلاع از بازداشت اتباع ایرانی به امور آنان رسیدگی کرده که به طور معمول شامل ملاقات با زندانیان، توجیه زندانیان نسبت به حقوق خود از قبیل؛ تقاضای نصب وکیل، استفاده از مترجم، حضور نماینده سفارت در دادگاه و نیز تامین نیازهای اساسی و اولیه به ویژه نیازهای بهداشتی و رفاهی آن‌ها می‌شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: اهتمام وزارت امور خارجه و پیگیری سفارت در مساعدت به زندانیان ایرانی به ویژه محکومین به اعدام که فاقد وکیل خصوصی هستند، متمرکز است و زندانیانی که امکان استخدام وکیل خصوصی ندارند شناسایی و برای تعداد زیادی از آنان وکیل خصوصی استخدام شده است و همزمان پیگیری لازم از سوی نمایندگی کشورمان برای تسریع روند رسیدگی به پرونده افراد نیز انجام می‌شود.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.