حسام طوسی

Tuesday, April 1, 2014


گوهر عشقی در گفت‌وگو با دویچه وله خطاب به کسانی که سربازان ایرانی را گروگان گرفته‌اند می‌گوید: اگر در این دنیا به حرف کسی گوش نمی‌کنید، حرف مادر ستار بهشتی که داغ‌دیده است را زمین نزنید و نگذارید مادر دیگری سیاه‌پوش شود.

گوهر عشقی مادر ستار بهشتی در گفت‌وگو با دویچه وله درباره افرادی که سربازان ایران را به گروگان گرفته‌اند می‌گوید: «فرزندان بلوچ من، این مادر ستار بهشتی است که از شما خواهش می‌کند. اگر در این دنیا به حرف کسی گوش نمی‌کنید به حرف مادر ستار بهشتی که داغ‌دیده است گوش کنید، حرف مادر سیاه‌پوش ستار را زمین نزنید، نگذارید مادران دیگری سیاه‌پوش شوند.»
اخیرا گوهر عشقی در نامه‌ای که در صفحه‌ فیس‌بوک محمد نوری‌زاد منتشر شد، خطاب به گروگان‌گیران سربازان ایرانی نوشته است: «ثروتمندان و زورمداران، اگر بتوانند هر چه را انکار کنند، هرگز نمی‌توانند " مادران" را انکار کنند. چون انکار مادران، انکار انسانیت است. فرزندان بلوچم، و ای شماهایی که این سربازان را گروگان گرفته‌اید، راضی نشوید مادران دیگری به داغ من و به داغ مادرانی مثل من دچار شوند.»
مادر ستار بهشتی درباره مخاطب قرار دادن مادران سربازان و مادران گروگان‌گیران در این نامه به دویچه وله می‌گوید :«همه می‌روند سراغ خانه و زندگی‌شان، این مادران هستند که به داغ فرزند خود می‌نشینند. مثل مادر ستار بهشتی. یک سال و پنج ماه است که صبح می‌روم سر قبر فرزندم و شب برمی‌گردم. مادرها ‌چنین آدم‌هایی هستند. اگر سربازان طوری‌شان شود، این بلا سر مادران آن‌ها هم خواهد آمد. بچه‌های بلوچ من خودشان مادر دارند. درک کنند و ببینند مادران چه می‌کشند. خیلی سخت است. بچه من را جلوی خودم بردند و چهار روزه کشتند. آن‌ها یک لحظه خودشان را جای مادر ستار بگذارند. بچه‌های بلوچ من به وجودتان افتخار می‌کنم، فقط سربازان را آزاد کنید.»
گوهر عشقی همچنین خطاب به فرزندان بلوچ ایران می‌گوید که از آن‌ها حمایت می‌کند و به آنان افتخار می‌کند. او می‌گوید: «فرزندان بلوچ من می‌دانم در شهر شما کار نیست، آبادی نیست، من از شما حمایت می‌کنم، فقط سربازان را آزاد کنید.»
بهمن ماه گذشته، پنج مرزبان ایرانی در مرز پاکستان توسط گروه "جیش العدل" گروگان گرفته شدند. جیش‌العدل از حکومت ایران خواسته برای آزادی این سربازان ۵۰ عضو زندانی این گروه، ٢٠٠ نفر از شهروندان سنی مذهب زندانی در ایران و همچنین ۵۰ نفر از زنان سنی را که به گفته جیش العدل در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران هستند، آزاد کند.
روز چهارم فروردین (۲۴ مارس) جیش العدل اعلام کرد که یکی از این مرزبانان به نام جمشید دانایی‌فر را کشته است. هنوز هیچ فیلم یا عکس تایید‌شده‌ای از جسد این مرزبان ایرانی منتشر نشده است.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.