حسام طوسی

Friday, April 18, 2014

بازداشت مجدد یک زندانی سیاسی در اجرای احکام زندان اوین


 مسئولین ۳ سال مدت بازداشت علی‌اصغر محمودیان را از محکومیت وی کم نکرده و وی مجددا بازداشت شد.
 علی‌اصغر محمودیان دی ماه سال ۱۳۸۸ به همراه همسرش کفایت ملک‌محمدی بازداشت و پس از حدود ۳ سال بلاتکلیفی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ۶ سال حبس در تبعید زندان سمنان محکوم شد.
مسئولین وی را در دی ماه سال ۹۱ به بهانه اعزام به دادسرا از بند ۳۵۰ خارج و به زندان سمنان تبعید کردند.
وی که بدلیل کهولت سن، بیماری و همچنین شرایط بد زندان سمنان چندین بار از هوش رفته و به بهداری منتقل شده بود موفق شد در آذر ماه سال ۱۳۹۲ به مرخصی درمانی برود.
یک منبع مطلع در مورد وضعیت وی به گزارشگر هرانا گفت: «پس از مرخصی استعلاجی آقای محمودیان به دادستانی تهران مراجعه و با بیان شرایط غیر انسانی زندان سمنان و به دلیل ابتلا به بیماریهای جسمی از جمله: بیماری قلبی، سابقه چندین مرتبه جراحی همورویید، عمل پروستات، مشکل معده و نیاز به جراحی در ناحیه گردن و کمر درخواست بازگشت به بند ۳۵۰ زندان اوین را نمود که با مخالفت دادستانی تهران مواجه شد. وی سپس برای اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور مراجعه کرد و در آنجا متوجه شد که حکم صادره برای وی ۶ سال از زمان تبعید به زندان سمنان است و دوران ۳ سال بلاتکلیفی وی در زمان حبس محاسبه نخواهد شد.»
علی‌اصغر محمودیان برای اطمینان از این امر و مشخص شدن زمان پایان محکومیت روز یک‌شنبه مورخ ۲۴ فروردین ماه به اجرای احکام زندان اوین مراجعه نمود که در آنجا به دستور دادستانی تهران بازداشت و به صورت موقت تا زمان انتقال به زندان سمنان به بند ۳۵۰ اوین منتقل شد.
اصغر محمودیان ۶۱ ساله سن دارد و سابقه زندان از سال ۶۱ به مدت ۱۱ سال را نیز دارد.
یکی از برادرهای اصغر محمودیان در سال ۱۳۶۵ در پی استنشاق گاز اشک‌آور در جریان حمله به حسینیه دراویش گنابادی در قم کشته شده و برادر دیگرش در سال ۶۲ در شهر رشت به‌دلایل سیاسی اعدام شده است.
گفتنی است، کفایت ملک محمدی درشعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد و در روز چهارشنبه ۲۷ آذر ماه سال ۱۳۹۲ بدون اطلاع قبلی و بدون هیچ حکمی از زندان آزاد شد.
خبرگزاری هرانا 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.