حسام طوسی

Wednesday, April 9, 2014

ترویج حجاب با آجیل و ممنوعیت خوردن هویج و خیار توسط زنان در فیلم‌ها

.
کار بنیادگرایان اسلامی برای جا انداختن «حجاب و عفاف» مطلوب خود در جامعه، به مضحکه تبدیل شده است.

به گزارش «محبت نیوز» بیلبوردهایی در یکی از شهرستان‌ها با عکس آجیل نصب گردیده و و روی آن نوشته شده است: «دخترم! این یک قانون است، چیزهای باارزش‌تر پوشش محکم‌تری دارند!" و از دیگر سو، خوردن هویج و خیار در فیلم‌های تلویزیونی توسط زنان، ممنوع شده است!
به نقل از شهرزاد، همچنین کار به جایی رسیده است که "رضا ساکی"، طنزنویس خبرگزاری ایسنا، وابسته به جهاد دانشجویی، در طنزی با عنوان "نهادینه کردن کردن حجاب با آجیل!"، از جمله نوشته است که ترویج حجاب با آجیل بدون شک بی‌سلیقگی است و در کنار این بی‌سلیقگی بی‌دانشی هم وجود دارد، چون قیمت گردو و بادام کاغذی که با یک فشار کوچک انگشتان باز می‌شوند، بعضن از گردوی سخت و بادام سفت، گران‌تر و مغز آن‌ها هم مرغوب‌تر است. یعنی از نظر علمی چیزهای باارزش همیشه پوشش محکم‌تری ندارند و همچنین برخی از چیزهای دیگر هم که پوشش محکمی دارند، زیاد باارزش محسوب نمی‌شوند و آفت هستد. یعنی آدم در طول شبانه‌روز دقایقی هم مطالعه علمی داشته باشد بد نیست،‌ دست‌کم به درد تبلیغات می‌خورد.
پیمان قاسم خانی، فیلمنامه نویس، در گفتگویی با ایسنا، 17 فرودین 1393، در پاسخ به این سئوال که چرا در فیلمنامه هایش کمتر به زنان پرداخته می‌شود، از جمله گفته است که برای خانم‌ها مشکلات ممیزی وجود دارد و آن‌قدر که مردها را می‌توان جلف کرد، نمی‌شود با خانم‌ها شوخی کرد! شوخی نوشتن برای زن‌ها خیلی راحت نیست، مخصوصا وقتی بدانیم در تلویزیون خانم‌ها حتی اجازه خوردن خیار یا هویج را هم ندارند!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.