حسام طوسی

Friday, April 18, 2014

انتقال ۳۱ زندانی سیاسی به انفرادی و تخریب وسایل ایشان


 طی حمله روز پنج‌شنبه گارد زندان به بند ۳۵۰ سی و یک تن از زندانیان سیاسی به سلول انفرادی منتقل شدند و وضعیت چندتن از ایشان در انفرادی وخیم است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۱۰ صبح پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ماه گارد زندان اوین به همراه ماموران وزارت اطلاعات و همچنین اطلاعات سپاه به بند ۳۵۰ زندان اوین مراجعه می‌کنند تا این بند را مورد بازرسی قرار دهند.
برخی از زندانیان که نسبت به مفقود شدن وسایل گران قیمت خود در بازرسی‌های پیشین شکایت داشتند از مسئولین می‌خواهند که وسایلشان در حضور خودشان مورد بازرسی قرار گیرد. پس از انجام بازرسی در حضور زندانیان و عدم یافتن وسیلهٔ ممنوعه ماموران به زندانیان دستور می‌دهند بند را تخلیه کنند و زمانی که زندانیان اتاق یک از این فرمان سرپیچی می‌کنند تمام ساکنین اتاق را با باتون مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
غلامرضا خسروی سوادجانی، اسدالله هادی، جواد فولادوند و اسدالله اسدی چهار زندانی اتاق یک بودند که بشدت مصدوم شدند و وضعیتشان از سایر زندانیان این اتاق بحرانی‌تر است. اسدالله هادی که بتازگی عمل قلب باز انجام داده در پی این ضرب و شتم در وضعیت نگران کننده‌ای قرار گرفته است.
مامورین سپس به سراغ زندانیان سایر اتاق‌ها می‌روند و ایشان را از اتاق بیرون کشیده و مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. ماموران گارد حتی به زندانیانی که در حیاط بند ۳۵۰ اقدام به خواندن سرود و سردادن شعار مرگ بر دیکتاتور کرده بودند نیز حمله کرده و ایشان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.


یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «دنده اسماعیل برزگری را شکستند، سهیل بابادی که لباس آستین کوتاه بتن داشت بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و تمام بازو‌ها و گردنش کبود شد، سر سروش ثابت با باتون چوبی شکسته شد، سمکو خلقتی را بقدری زدند که لباس‌هایش پاره شد، غلامرضا خسروی و رضا اکبری منفرد نیز بشدت مصدوم شدند و اسدالله هادی دچار مشکل قلبی شد زیرا تازه عمل قلب باز کرده. امید بهروزیان هم رگ دستش پاره شد و خونریزی شدیدی داشت.»
بر اساس این گزارش مامورین سپس اقدام به تخریب تمام وسایل زندانیان کرده تا حدی که لباس‌ها را پاره کرده، سیم وسایل برقی را کنده و مواد غذایی زندانیان را از بین بردند و ظروف را شکستند و دست نوشته‌های زندانیان را نیز باخود بردند.
در ‌‌‌نهایت ۳۱ تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شدند و از مقابل اتاق‌ها سربازان گارد در دو صف کوچه (تونل) تشکیل داده و زندانیان را درحالی که با باتون مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند تا نگهبانی هدایت کردند. در نگهبانی نیز به زندانیان چشم بند و دستبند پلاستیکی زده و تا رسیدن به مینی بوس باز مورد ضرب و شتم قرار دادند.
بر اساس گزارشات رسیده مامورین بند ۲۴۰ شب پنج‌شنبه با مراجعه به بند ۳۵۰ زندان از زندانیان باند و بتادین گرفتند تا به زندانیان مجروح در سلول انفرادی بدهند.
گفتنی است، رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی با تکذیب هرگونه درگیری و ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰زندان اوین، مدعی شد: ”نباید به اخبار ضد انقلاب‌ها توجه کرد و ما به فرافکنی و شایعه سازی هم کاری نداریم.“
اسامی زندانیانی که به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شده‌اند عبارت است از:
اتاق ۱:
غلامرضا خسروی، مجید اسدی، اسدالله هادی، رضا اکبری منفرد، جواد فولادوند، مهرداد آهن‌خواه، اسدالله اسدی، سهیل عربی، امیر قاضیانی، محمد داوری
اتاق ۳:
سعید متین‌پور، یاشار دارالشفا، مهدی خدایی، سمکو خلقتی، سعید حائری، سهیل بابادی، سروش ثابت، علی عسگری، داور حسینی وجدان، محمد صدیق کبودوند، بهنام ابراهیم‌زاده
اتاق ۴:
آرش همپای
اتاق ۷:
بهزاد عرب‌گل
اتاق ۸:
مصطفی عبدی، محمد شجاعی، امید بهروزی
اتاق ۹:
عبدالفتاح سلطانی، مصطفی ریسمان باف، محمدامین هادوی، هوتن دولتی
اتاق ۱۰:
اسماعیل برزگری

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.