حسام طوسی

Friday, April 11, 2014

چهار ماه محرومیت از ملاقات حضوری و جلوگیری از انتقال مریم شفیع پور به بیمارستان


ماههاست که خانواده مریم شفیع ‏پور از مسولان زندان تقاضا انتقال کرده‏اند تا برای درمان حاصل از زندان وی را به بیمارستان منتقل شود اما به دلایل نا مشخص تا کنون با انتقال او موافقت نشده است. همچنین چهار ما است که خانواده وی به دلیل اطلاع رسانی و مصاحبه از حق ملاقات حضوری محروم شده‏ اند.
یک مبنع نزدیک به خانواده مریم شفیع پور، نسبت به وضعیت این دانشجوی زندانی به کمپین حقوق بشر در ایران گفت: «خانواده مریم او را در روزهای تعطیلات عید به صورت کابینی ملاقات کرده اند. او همچنان ناراحتی قلبی، معده و دندان درد دارد و علیرغم پیگیری های خانواده اش برای انتقال او به پزشک هنوز با این امر موافقت نشده است. مریم قبل از زندان بیماری قلبی و معده نداشت و این مشکلات حاصل دوران بازجویی او است.»
این منبع مطلع در خصوص دلایلی مخالفت انتقال مریم شفیع پور به بیمارستان گفت: «آقای خدابخشی، معاون دادستان تهران که به امور زندانیان رسیدگی می کند ادبیاتش معمولا به این شکل است که می گوید “من صلاح نمی دانم یا من تشخیص دادم که این اتفاق نیفتد.” دلیل مشخصی را ارائه نمی کنند. به خانواده مریم چندین بار گفتند که برگه پذیرش از پزشک متخصصش بیاورند آنها هم چندین بار پرونده پزشکی و نامه دکتر را به دادسرای اوین بردند و همچنین برای مریم وقت دکتر گرفتند اما باز هم اجازه ندادند.»
مریم شفیع پور، فعال دانشجویی و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در سال ۱۳۸۸ در پنجم مرداد ماه ۱۳۹۲ بازداشت شد. او ۶۷ روز در انفرادی بود و در حال حاضر در بند زنان زندان اوین به سر می برد. او در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی به اتهامات ” تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و داشتن ماهواره در خانه” به هفت سال حبس محکوم شد. پرونده او اکنون در مرحله تجدید نظر است.
این منبع در ادامه با اعتراض به اینکه این زندانی چهار ماه از حق ملاقات حضوری برخوردار نبوده است گفت: «آخرین باری که خانواده اش برای ملاقات حضوری پیگیری کردند آقای خدابخشی، معاون دادستان به آنها گفت که به دلیل اطلاع رسانی و مصاحبه هایشان با رسانه ها به آنها اجازه ملاقات حضوری داده نمی شود.»
وی همچنین در خصوص وضعیت پرونده او نیز گفت: « وکیل مریم قبل از صدور حکم دادگاه بدوی می گفت چون در پرونده او هیچ سند و مدرکی نیست او زود آزاد می شود اما بعد از اینکه دادگاه بدوی برای او هفت سال حبس صادر کرد، متوجه شدیم که هیچ چیز در این پرونده قابل پیش بینی نیست.»
این منبع افزود: «آقای علیزاده طباطبایی، وکیل مریم در فرم دادخواست برای تجدید نظر نوشته است که هیچ مدرکی دال بر اتهامات موکلش در پرونده او وجود ندارد و حکم صادره از سوی دادگاه بدوی مغرضانه است. بهرحال وکیل و خانواده اش اکنون فقط امیدوار به شکستن حکم در دادگاه تجدید نظر هستند و چاره دیگری جز انتظار ندارند.»
منبع:‌ کمپین حقوق بشر در ایران

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.