حسام طوسی

Sunday, April 6, 2014

فرش قرمز حقوق بشر در برلین برای آزادی بهائیان زندانی

در شهر برلین در آلمان مراسم «فرش قرمز حقوق بشر» با شعار «حقوق بشر برای همه» و برای آزادی بهائیان زندانی در ایران برگزار شد.
فرش قرمز حقوق بشر در برلین برای آزادی بهائیان زندانی
فرش قرمز حقوق بشر در برلین برای آزادی بهائیان زندانی
مراسم «فرش قرمز حقوق بشر» با شعار «حقوق بشر برای همه»، شنبه، ۱۶ فروردین (۵ آوریل) در برلین، پایتخت آلمان برگزار شد.
«فرش قرمز» در اعتراض به تبعیض‌های اجتماعی نسبت به بهائیان در ایران در برلین گسترده شده است. برگزارکنندگان این مراسم همچنین خواهان آزادی هفت مدیر جامعه بهایی ایران شده‌اند.

۲۰ سال زندان برای مدیران جامعه بهایی

ابتدا مهوش ثابت، یکی از اعضای حلقه هفت نفره مدیران جامعه بهایی در اسفند ماه ۱۳۸۶ بازداشت شد و سپس در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ شش تن دیگر از اعضای این حلقه به نام‌های فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی و وحید تیزفهم بازداشت شدند.
کمیسیون بین‌المللی آزادی ادیان در ایالت متحده آمریکا و همچنین آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا بازداشت هفت مدیر جامعه بهایی را محکوم کرده‌اند. شیرین عبادی، برنده جایزه نوبل صلح وکالت این هفت تن را به عهده داشت، اما دفتر وکالت او را بستند و خانم عبادی را هم مجبور به ترک ایران کردند.
حلقه هفت نفره «یاران ایران» به ۲۰ سال زندان محکوم شدند و بهائیان «مرتد و بدعت‌گذار» خوانده می‌شوند.
سیمین فهندژ، سخنگوی جامعه بهایی ایران در ژنو، درباره این احکام به «رادیو زمانه» گفته است: «۲۰ سال حکمی که به مدیران جامعه بهایی داده شده، با توجه به بالا بودن سنشان، بسیار زیاد و طولانی‌ است. به طور مثال آقای جمال‌الدین خانجانی ۸۰ سال سن دارد و از پنج سال پیش تاکنون در زندان به‌سر می‌برد و هنوز ۱۵ سال دیگر از حکم‌شان باقی مانده.»

«فرش قرمز حقوق بشر»

 رادیو زمانه


اکنون برگزارکنندگان مراسم «فرش قرمز حقوق بشر» در برلین خواهان آزادی این هفت مدیر جامعه بهایی شده‌اند.
مراسم «فرش قرمز حقوق بشر» در برلین به سادگی برگزار شد. تصویر هفت زندانی بهایی روی تابلوی سفید رنگی، در کنار شعار «حقوق بشر برای همه» نصب شده بود. رهگذران به شکلی که در جشنواره‌های سینمایی مرسوم است، از فرش قرمز عبور می‌کردند و پشت به این تابلو عکس می‌گرفتند. آن‌ها با این‌کار همبستگی خودشان را با زندانیان بهایی نشان می‌دادند. عکس‌های این مراسم در سایت «فرش قرمز حقوق بشر» منتشر خواهند شد.
در این مراسم گروهی از بهائیان، حامیان حقوق بشر و شهروندان برلین شرکت کردند و به صورت نمادین مخالفت‌شان را  با نقض حقوق اقلیت‌های دینی در ایران نشان دادند.
این مراسم در سکوت و بدون در دست داشتن پلاکاردهای اعتراضی برگزار شد.
گالری عکس:

فرش قرمز حقوق بشر در برلین برای آزادی بهائیان زندانی

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.