حسام طوسی

Wednesday, April 2, 2014

بیانیه جمعی از زندانیان اوین به احمد شهید

جمعی از زندانیان سیاسی نامه‌ای به گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر برای ایران نوشته‌اند. یازده زندانی سیاسی زندان اوین به آقای احمد شهید نوشته اند: وقتی رییس قوه قضاییه، محمدجواد لاریجانی در نهایت بی شرمی و بی ادبی شما را به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر غیرواقع و دست نشانده غرب می خواند و در رسانه های داخلی “احمق و شریر” می نامدتان، شما خود باید حدس بزنید که با ما چه برخوردهای غیرانسانی صورت می گیرد.
به گزارش "کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی" متن این نامه به شرح زیر است:
 


با سلام و درود به شما آقای احمد شهید با آرزوی توافق و گسترش صلح و دوستی و آشتی 
اقای احمد شهید نامه ما جمعی است و از شما میخواهیم که صدای ما باشید، در ابتدا می خواهیم بگوییم که این درخواست به معنای طلب رحم نیست، این حق هر انسانی است که وقتی به دلیل اعتقاداتش زندانی می شود، درخواست رفتاری داشته باشد که متناسب با جایگاه و شان اوست. 
اتهام اصلی ما زندانیان علیه ناکارآمدی های سیاسی، تبعیض و ناعدالتی هاست و خواهان اعمال حقوق کامل سیاسی برای همگان بوده ایم. 
ما خواهان آزادی و برابری و رعایت حقوق همه شهروندان جامعه ایرانی هستیم، شهروندانی که جدا از نژاد و اعتقاد، در صلح و هماهنگی برپایه برابری در کنار هم زندگی کنند. حکومت آرمان های ما را با اختناق و انحلال سازمان ها و احزاب سیاسی و هرگونه حرکت سیاسی را با سرکوب و محکومیت های سنگینی بر ما زندانیان سیاسی، عقیدتی و حقوق بشری پاسخ داده است. 

آقای احمد شهید! 
حکومت ایران با به زندان انداختن صدها نفر انسان بی گناه، دردسرها و مشقت های فراوانی را برای خانواده ها بوجود آورده است. در نتیجه به طرز بی سابقه ای وحشت را در کشور حکم فرما کرده است. همه راههای مبارزه قانونی را بسته اند، هرگونه مطالبات مردمی را سرکوب می کنند، حکومت ایران به طور دائم مانع از اعمال ساز وکارهای جهانی برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران میشود، درخواست اصلی ما اینست که حکومت ایران اجازه ورود یک تیم حقیقت یاب و شما گزارشگر ویژه حقوق بشر را برای بازدید از زندانهای ایران بدهد تا بتوانید از نزدیک با شخصیت ها و گروه های سیاسی و زندانیان محبوس و خانواده های اعدام شدگان، دیدار داشته باشید. 
و تا آن روز دولت مردان ایران با ما چون زندانیان سیاسی رفتار کنند، معنای این سخن آن است که از ادامه اذیت و آزار و فشار و تبعیدهای نابجا و ناگهانی و سرکوب دست بردارند و به وضعیت پزشکی زندانیان بیمار که اکثرا در زمان بازداشتهای طولانی مدت و بازجویی ها همراه با ضرب و شتم و شکنجه در سلول های انفرادی بر ما وارد شده است رسیدگی کنند و به بهانه های گوناگون و عقده گشایی مانع از اعزام زندانیان بیمار به بیمارستان نشوند. 
با ملاقات های حضوری و خانوادگی و مرخصی و اعطای آزادی مشروط طبق قانون موافقت کنند و اجازه بدهند ارتباط نزدیکتری با خانواده هایمان داشته باشیم. سردمداران قدرت زندان را تبدیل به مسند قدرت کرده اند. 

آقای احمد شهید! 
دستگاه قضایی هیچگونه استقلالی از خود ندارد و تعیین کننده وضعیت زندانیان، دستگاههای امنیتی هستند، اکثر بازداشت شدگان ماهها بدون هیچ گونه تفهیم اتهامی در سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات و سپاه زیرفشار و بدون دسترسی و تماسی با خانواده هایشان نگهداری می شوند. طی چند سال گذشته ما هیچ گاه از حق استفاده از تلفن و دیگر امکانات برخوردار نبوده ایم، غذای ناکافی و بدون کیفیت به ما میدهند که خود باعث شیوع و تشدید بیماری های گوارشی در زندان شده است، در کنار همه این موارد مسولان زندان و حفاظت توهین آمیز و شنیع زندانیان را مورد بازرسی بدنی قرارمی دهند. 




آقای احمد شهید! 
فضای سرکوب و اختناق و خفقان دولتمردان ایران، عملا هر گونه ابراز عقیده و انتقاد و اعتراض شهروندان را علیه حاکمیت قطع کرده است. 
حکومت ایران درتمام طول حیات خود زیر پوشش یک حکومت دینی تمام حقوق شهروندی را به نفع خود مصادره کرده است و با خطابه های مذهبی و صدور فتواهای گوناگون هرگونه تحرک سیاسی را محکوم و سرکوب می کند. مشت آهنین، اعدام های بی رویه و سرکوب های امنیتی و بازداشتهای خودسرانه و شبانه، شکنجه و اعمال فشار روحی که همواره توسط دولتمردان ایران اعمال می شود. 
در کنار تمامی این موارد، بازداشت دهها شهروند کرد و غیرکرد و دیگر اقلیت های قومی و دینی از جمله جامعه بهائیان، زرتشتیان، مسیحیان و دراویش گنابادی و محکوم کردن انها به حبس های طولانی و اعلام و تبعید و حتی محاکمه گروهی زندانیان بدون حق انتخاب وکیل و کسانی که تاکنون بدون محاکمه در بازداشت به سر می برند، بیانگر بحران ریشه ای حاکم برکشور و نقض گسترده حقوق بشر است. 

آقای احمد شهید، 
اتهام وارده به تمامی این افراد داشتن یک باور و عقیده جدا از مذهب رسمی کشور و فعالیتهای سیاسی و حقوق بشری در تلاش برای ایجاد فضای نهاد و تشکلی یا عضویت در نهاد و تشکلی و نوشتن مطالبی انتقادی یا صرفاً داشتن یک صفحه یا وبلاگ و شک و تردید به صراحت دستگاه قضایی در ارتباط با طرفهای خارج و رسانه های خارجی بوده است. 
عالیجناب، وقتی رییس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، محمد جواد لاریجانی در نهایت بی شرمی و بی ادبی گزارشات شما را به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر غیرواقع و شما را دست نشانده غرب می خواند و در رسانه های داخلی “احمق و شریر” می نامدتان، شما خود باید حدس بزنید که با ما چه برخوردهای غیر انسانی کرده و می کنند. 
سوال شما از مسئولین و مقامات باید این باشد که چرا قوه غیرمستقل دستگاه قضایی که با افتخارخود را مزدور نهادهای امنیتی می داند در حین دادرسی حتی موید به اجرای قانون مصوب نیستند؟ 
حکومتی که خود را مدافع دین و شریعت می داند، برای برخورد با معترضان و دراویش طریقت نعمت الهی گنابادی که همگی شیعه و پیرو دین رسمی کشور هستند و دیگر اقلیتهای دینی از جمله سنی مذهبان و مسیحیان و بهاییان چه توجیهی دارد؟ 
برای کشت و کشتار مردم کردستان و برای تخریب حسینیه ها و اماکن مذهبی آنها و دراویش، تخریب حسینیه شریعت قم، بروجرد، اصفهان، برخورد با مریدان و پیروان تسنن و دهها مورد دیگر چه پاسخی دارند؟ 

امضا کنندگان: 
بهنام ابراهیم زاده 
وحید اصغری 
شاهرخ زمانی 
حمیدرضا حشم دار 
سیدمحمد ابراهیمی 
مهدی فراحی شاندیز 
رضا ولی نژاد 
محمد جراح 
فرشید فتحی 
آرش مقدم اصلان پور 
ارش همپای 

چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰۱۴ April ۰۲


اخبار روز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.