حسام طوسی

Wednesday, April 23, 2014

نهمین روز اعتصاب آیت مهربیگلو در اعتراض به تهدید خانواده زندانیان سیاسی

Untitled
چهارشنبه ٣ ارديبهشت ١٣۹٣، نهمين روز اعتصاب غذاى آيت مهر بيگلو از فعالان سياسى آذربايجان، در بى تفاوتى مطلق مسئولان زندان تبريز سپرى شد.
بنا بر اطلاع “کمپين صلح فعالان در تبعيد”، آيت مهر بيگلو زندانى محبوس در زندان مرکزى تبريز که از روز ٢۶ فروردين در اعتراض  به تهديد اعضاى خانواده‌هاى زندانيان سياسى، عدم موافقت با انتقال زندانيان سياسى به شهر محل سکونت‌شان و نيز عدم اعطاى مرخصى به زندانيان سياسى، دست به اعتصاب غذا زده است.
منابع محلى به خبرنگار اين کمپين گزارش داده اند که در ماههاى گذشته خانواده زندانيان تبريز، به دفعات به وزارت اطلاعات احضار و بازجويى شده اند.
آيت مهربيگلو که در بند مالى زندان مرکزى تبريز محبوس است از بيمارى مزمن معده رنج مي‌برد و اعتصاب غذا موجب ضعف جسمانى وى در زندان شده است اما تا اين لحظه مسئولان زندان تبريز کمترين  توجهى به اين اعتصاب غذا نداشته اند.
آيت مهرعلي‌بيگلو عضو کميته مرکزى حزب يئنى گاموح است که از بهمن ۹١ در حبس بسر ميبرد. وى به همراه لطيف حسنى، محمود فضلى، بهبود قليزاده و شهرام رادمهر، ديگر اعضاى کادر رهبرى اين حزب، از ديماه سال ۹١ در شهرهاى مختلف بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبريز منتقل شدند.
آنها پس از اتمام بازجويى هاى طولانى به زندان تبريز منتقل شدند. سپس در تاريخ ١۵ ارديبهشت ۹٣ پورباقر قاضى شعبه سوم دادگاه انقلاب تبريز ايشان را به اتهام تشکيل گروه غير قانونى، و تبليغ عليه نظام جمهورى اسلامى ايران به ۹ سال حبس تعزيرى محکوم کرد.
احکام صادره در دادگاه بدوى، با اعتراض وکلاى پرونده به دادگاه تجديد نظر ارسال شد که شعبه ۶ دادگاه تجديد نظر در تبريز به رياست قاضى ايمانى در تاريخ ٢۶ خرداد ۹٢، حکم ۹ سال حبس هر يک از ۵ اعضاى کميته مرکزى تشکيلات يئنى گاموح را عينا تاييد کرد.
آيت مهر على بيگلو دانش آموخته رشته مديريت است. وى متاهل داراى يک فرزند خردسال و ساکن شهرستان صوفيان در آذربايجان شرقى است.
فعالان در تبعيد

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.