حسام طوسی

Tuesday, April 22, 2014

کشیش سعید عابدینی و امیر حکمتی در روزنامه های امریکا

.
سعید عابدینی، کشیش آمریکائی ایرانی تبار که در ایران زندانی است، بمناسبت عید پاک پیامی به همه مسیحیان جهان فرستاده است
به گزارش « محبت نیوز»، بنوشته روزنامه واشنگتن پست، سعید عابدینی، کشیش آمریکائی ایرانی تبار که در ایران زندانی است، بمناسبت عید پاک پیامی به همه مسیحیان جهان فرستاده است که در آن اشاره دارد به اینکه ما همه خواهان یک ازدواج موفق، شغل، تحصیلات و زندگی خانوادگی خوب هستیم، اما یک زندگی شکوهمند در کنار عیسی مسیح فقط با یک مرگ دردناک با وی امکان پذیرست. یعنی باید ابتدا هوسها را در خود نابود سازیم.
سعید عابدینی در مهر ماه سال ۱۳۹۱ در ایران بازداشت و در بهمن ماه همان سال به هشت سال زندان محکوم شد. اتهام او «تشکیل کلیساهای خانگی به قصد بر هم زدم امنیت عمومی» عنوان شده است.
به گفته همسر آقای عابدینی، او در سال ۲۰۰۹ میلادی بازداشت شده و در نهایت به شرط عدم دخالت در فعالیت‌های دینی مخفی در ایران آزاد شد. همسر آقای عابدینی می‌گوید طی این زمان چندین بار به ایران بازگشته و «هرگز از توافق خود تخطی نکرده بود».
رئیس‌جمهوری آمریکا نیز برای نخستین بار در یک سخنرانی عمومی در 17 بهمن ماه سال گذشته در مراسم سالیانه ایی که که نخستین پنج شنبه ماه فوریه برگزاری می شود از مقام‌های ایران خواست تا سعید عابدینی، کشیش ایرانی-آمریکایی زندانی در ایران را آزاد کنند.
به نقل از رادیو صدای امریکا و بنوشته روزنامه نیویورک تایمز، امیر حکمتی، شهروند ایرانی آمریکایی ایرانی تبار که به اتهام جاسوسی برای ایالات متحده به ده سال حبس در ایران محکوم شده است، در نامه ای خطاب به محمد جواد ظریف خواهان آزادی خود شد.
آقای حکمتی از طریق محمود علیزاده طباطبائی، وکیل تازه اش از محاکمه و محکومیت خود اطلاع یافته است. آقای طباطبائی دارای ارتباط نزدیک با چهره های متنفذ سیاسی در ایران است و پس از قبول پرونده آقای حکمتی از محکومیت او با خبر شد.
آقای حکمتی در نامه خود به وزیر امور خارجه ایران، با رد همه اتهام های وارد شده، از آقای ظریف خواسته است تا با بررسی واقعیات پرونده اش نسبت به آزادی او اقدام کند.
در نامه، آقای حکمتی محکومیت خود را «نتیجه سوءتفاهمات سیاسی بین ایران و آمریکا می داند.»
امیر میرزایی حکمتی پس از نخستین سفر به ایران در تابستان ۱۳۹۰ به منظور دیدار با بستگان، دستگیر و از سوی دولت ایران به جاسوسی و همکاری با آمریکا متهم شد.
دادگاه انقلاب آقای حکمتی را در ابتدا به اعدام محکوم کرد ولی این حکم در ماه مارس ۲۰۱۲ با رأی دیوانعالی کشور لغو شد و حدود چهار ماه پیش پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شد که در آنجا بدون اطلاع و حضور آقای حکمتی به ده سال زندان محکوم شد.
آقای حکمتی که زمانی در استخدام نیروهای مسلح آمریکا بود، در زمان دیدار از ایران دیگر در خدمت ارتش آمریکا نبود.
معلوم نیست که آیا آقای ظریف نامه را دیده و اصولن چگونه این نامه از زندان به بیرون ارسال شد.
خبر نامه حکمتی به ظریف روز جمعه از سوی وبسایت ایران وایر پخش شد.
در نامه حکمتی از تلاش وکیلش برای کاربرد استراتژیهای دیگری چون بیماری پدر امیر نیز سخن به میان آمده است.
امیر میرزایی حکمتی با تاکید بر بی گناه بودن خود، بیان وضعیت بیماری پدرش، ابراز احترام به مردم ایران، ابراز تأسف عمیق برای ایرانیانی که در آمریکا زندانی هستند، از آقای ظریف خواست از دولت بخواهد برای آزادی شفقت آمیز او اقدام کند تا برای آخرین بار بتواند پدرش را ببیند.
گفتنی است که در مراحل دادرسی هرگز به آقای حکمتی اتهام جاسوسی به او برایش تفهیم نشده است، اما بسیاری در ایران باور دارند که خدمت او در نیروهای مسلح آمریکا در این اتهامات نقش داشته است.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.