حسام طوسی

Friday, April 11, 2014

محمود فضلی در زندان تبریز دست به اعتصاب غذا زده است


 محمود فضلی فعال سر‌شناس آذربایجانی و از رهبران زندانی یئنی گاموح در اعتراض به ممانعت از ارائه لایحه اعتراضیه‌اش به دادگاه از ۶ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود فضلی آخرین بار در اعتراضات به خشک شدن دریاچه ارومیه و در پرونده مربوط به بازداشت شدگان قوم تپه بازداشت شد.
وی از روز دوشنبه ۱۸ فروردین ماه در اعتراض به اینکه مسئولین زندان مرکزی تبریز لایحه اعتراضیه وی خطاب به دیوان عالی کشور را به خانواده‌اش تحویل نمی‌دهد دست به اعتصاب غذا زده است.
یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «قاضی ناظر بر زندان به بهانه اینکه لحن نامه خوب نیست از مهر زدن و تحویل لایحه اعتراضیه محمود فضلی به همسرش ممانعت کرده است.»
وی در ادامه بیان داشت: «روز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین زمانی که آقای فضلی نسبت به این موضوع اعتراض می‌کند وی را از بند ۱۲ به بند ۷ مخدره انتقال می‌دهند که از شرایط بسیار غیر بهداشتی و خطرناکی برخوردار است.»
مهندس محمود فضلی، عضو کمیته مرکزی تشکیلات یئنی گاموح در تبریز به همراه دکتر لطیف حسنی دبیرکل تشکیلات و سایر اعضای کمیته مرکزی یئنی گاموح، مهندس شهرام رادمهر، بهبود قلیزاده و آیت مهرعلی بگلو در اوایل دی ماه ۹۱ توسط ماموران امنیتی دستگیر و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شدند.
در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۲ پورباقر قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز این فعالین سیاسی آذربایجان را به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی، و تبلیغ علیه نظام به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.