حسام طوسی

Tuesday, April 22, 2014

بلاتکلیفی زهرا زهتاب‌چی پس از گذشت شش ماه بازداشت


 زهرا زهتاب‌چی پژوهشگر اجتماعی باوجود گذشت ۶ ماه بصورت بلاتکلیف در بند ۲۰۹ اوین نگهداری می‌شود.
 خانم «زهرا زهتاب‌چی» کارشناس جامعه‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران و پژوهشگر اجتماعی نزدیک به ۶ ماه است که در بازداشتگاه بند ۲۰۹ به‌سر می‌برد.
یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «خانم زهتاب‌چی مادر دو دختر (که یکی از آن‌ها هشت سال بیشتر ندارد) است. او از مهر ۱۳۹۲ تا امروز در سلول‌های انفرادی نسوان بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود و بازجوهای وزارت اطلاعات از انتقال این زندانی به بند عمومی (نسوان) زندان اوین جلوگیری کرده‌اند. نگران کننده‌تر از این مساله، ناراحتی‌های جسمی‌ای است که به دلیل زمان طولانی نگهداری در سلول انفرادی و بدون هم اتاقی برای ایشان به وجود آمده. ایشان همچنین در چند ماه گذشته از کمر درد شدید گلایه کرده است.»
وی در خصوص اینکه چرا اطلاع رسانی در مورد ایشان کم صورت گرفته است گفت: «بازجوهای خانم زهتاب‌چی در مورد هرگونه اطلاع‌رسانی درخصوص دستگیری او خانواده‌اش را تحت فشار قرار داده‌اند.»
زهرا زهتاب‌چی در ۲۴ مهر به همراه همسرش دکتر سید جواد خوش‌نیت‌نیکو از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شد اما با گذشت بیست روز همسر وی دکتر خوش‌نیت از اوین آزاد شد.
با گذشت نزدیک به شش ماه از دستگیری وی و پایان تحقیقات مقدماتی کار‌شناسان وزارت اطلاعات، هم‌چنان پرونده‌ او برای رسیدگی به دادگاه ارجاع داده نشده است و به گفته نزدیکانش هم‌چنان در سلول انفرادی نگهداری‌ می‌شود.
منبع نزدیک به خانواده وی اضافه کرد: «خانم زهتاب‌چی هر دو هفته یک بار حق ملاقات با همسر و دو دختر‌ش را به صورت کابینی دارد. نگهداری او در سلول انفرادی و بدون همراه و هم‌سلولی فشار زیادی را بر روی او وارد کرده است.»
خانم زهتاب‌چی پیش‌تر نیز یک بار در سال ۱۳۸۸ و به هنگام انجام یک نظر سنجی برای «جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران» با موضوع نظر سنجی از مردم دربارهٔ نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم، از سوی پلیس امنیت تهران دستگیر شده بود که پس از چند روز و پس از تبرئه شدن از بازداشتگاه پلیس امنیت آزاد گردید.
گفتنی است، از اتهامات دقیق خانم زهتاب‌چی اطلاع دقیقی در دست نیست.
 گزارشگران هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.