حسام طوسی

Tuesday, April 22, 2014

اعزام اورژانسی زندانی مسیحی «فرشید فتحی» به بیمارستان طالقانی


.
زندانی مسیحی کشیش «فرشید فتحی» محبوس در بند 350 زندان اوین که در تهاجم خونین روز پنج شنبه دچار شکستی انگشت پا شده بود صبح امروز -یکشنبه- به بیمارستان طالقانی اعزام شد.
به گزارش « محبت نیوز»، در صبح روز پنجشنبه ۲۸ فروردین تعدادی از ماموران سپاه و اطلاعات با هجوم به بند ۳۵۰ اوین که ویژه زندانیان سیاسی و عقیدتی  است، ده‌ها تن از زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.که در پی آن، شماری از آنها دچار جراحت شده و به مراکز درمانی بیرون از زندان منتقل شده‌اند.
بر اساس گزارش دریافتی کشیش « فرشید فتحی» که به شهادت هم‌بندان‌شان بر اثر ضرب و شتم ماموران امنیتی و زندانبانان، با مصدومیت و جراحات متعدد همراه بود صبح روز یکشنبه 31 فروردین ماه به دلیل شکستی انگشت پا و محدودیت حرکت در مفاصل این ناحیه به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شد.
پزشکان متخصص در بیمارستان طالقانی پس از معاینه و انجام رادیولوژی تشخیص دادند وی از ناحیه پا دچار شکستگی شده است و به همین دلیل پای وی را آتل بندی کرده اند و اعلام کرده پس از چند هفته احتمالن باید پای وی نیاز به عمل جراحی داشته باشد.
پیش از این ۷۴ زندانی سیاسی و عقیدتی در شهادت نامه ی خود با ارائه ی شرح آنچه ۲۸ فروردین در زندان اوین گذشت تصریح کرده بودند که کشیش زندانی «فرشید فتحی» دچار کوفتگی و تورم در انگشت شست پای چپ و محدودیت حرکت در مفاصل این ناحیه شده است.
زندانی مسیحی در بند « فرشید فتحی » متولد ۱۳۵۸ ( ۱۹۷۹میلادی) در آستانه سال نو میلادی (۲۶ دسامبر ۲۰۱۰) برابر با ۵ دی ماه ۱۳۸۹ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. وی در دادگاه انقلاب اسلامی توسط قاضی صلواتی به اتهام « بر عهده داشتن سمت مسئول ارشد سازمان های خارجی در ایران و تهیه وجه مالی برای این سازمان ها» به شش سال زندان محکوم شد. اتهامی که همانند دیگر پرونده های مسیحیان با زبان سیاسی بیان شده است .
-  نگرانی و هشدار عفو بین الملل
اعزام زندانیان آسیب دیده به درمانگاه و یا بیمارستانها در حالی انجام می گیرد که اسماعیلی رییس سازمان زندان ها، درگیری در بند ۳۵۰ و ضرب و شتم زندانیان را تکذیب کرده بود. وی به خبرگزاری ایلنا گفته است هیچ درگیری و ضرب و شتمی در بند ۳۵۰ زندان رخ نداده است.
همچنین سازمان عفو بین‌الملل در پی انتشار گزارش‌هایی در مورد «ضرب‌وشتم» زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، جایی که گروهی از زندانیان سیاسی و عقیدتی ایران نگهداری می‌شوند، با ابراز نگرانی در مورد خطری که آنها را تهدید می‌کند، هشدار داده است.
عفو بین‌الملل می‌گوید گزارش‌ها در مورد حمله زندانبانان به بند ۳۵۰، سبب شده است که در مورد امنیت زندانیان ترس و نگرانی به وجود بیاید.
خبرهای منتشره در رسانه ها، ماموران مهاجم به بند ۳۵۰ زندان اوین را «عوامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و بیش از یکصدنفر از سربازان گارد سازمان زندان‌ها» معرفی کرده و نوشته است که «تهاجم روز پنجشنبه در پی اعتراض و مقاومت زندانیان در برابر برنامه خشن بازرسی به وقوع پیوست و بیش از پنج ساعت به طول انجامید. ماموران از کلیه عملیات خود فیلم و عکس تهیه کرده‌اند».

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.