حسام طوسی

Tuesday, December 10, 2013

انتقال کشیش سعید عابدینی به سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر

.
سعید عابدینی، کشیش و شهروند ایرانی – آمریکایی که به‌تازگی به اندرزگاه ۳ زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شده بود به سالن ۱۲ این زندان منتقل شد.

به گزارش « محبت نیوز»، بنا به گزارش تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید عابدینی روز شنبه ۱۶ آذرماه از بند ۳ زندان رجایی‌شهر که زندانیان خطرناک با جرایم خشن در آن نگهداری می‌شوند به بند ۴ سالن ۱۲ این زندان منتقل شد.
پیش از این نغمه پناهی همسر سعید عابدینی، کشیش ایرانی- آمریکایی‌تبار با بیان این‌که همسرش در بند مجرمان خطرناک زندان رجایی‌شهر کرج به‌سر می‌برد گفته بود که همسرش بارها از سوی هم‌بندی‌هایش تهدید به مرگ شده است.
وی افزود: "سعید به پدرش گفته که هر چه مواد غذایی از فروشگاه زندان می‌گیرد با تهدید چاقو به زندانیان دیگر می‌دهد. سعید گفته بارها شب‌ها از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند زندانیان دیگر بالای سرش هستند و می‌خواهند که کیف او را بردارند. سعید هر روز و شب دچار ترس و استرس است."
سعید عابدینی اوایل مهر ۱۳۹۱ در منزل پدری‌اش بازداشت شده است. وی قبل از سال ۱۳۸۵ کلیسای خانگی داشته و در این راستا فعالیت می‌کرده است. پس از آن به خارج رفته که پس از بازگشت بازداشت شده است.
“تشکیل کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت کشور و تبانی جهت ارتکاب جرم” از جمله اتهاماتی است که از سوی دادگاه علیه سعید عابدینی اعلام شده است.
دادگاه  در بهمن ماه ۱۳۹۱ عابدینی را به هشت سال حبس محکوم کرد. در سال‌های اخیر ده‌ها نفر از اعضای کلیساهای خانگی در شهرهای مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.