حسام طوسی

Friday, December 13, 2013

انتقاد شدید دانشجویان دانشگاه شاهرود از تیم مدیریتی دانشگاه در حضور هیئت ویژه وزارت علوم

shahroodeteraz

دانشجویان دانشگاه شاهرود صبح روز سه شنبه، ۱۹ آذر، متوجه شدند که هیئت نظارت وزارت علوم برای بررسی وضعیت مدیریتی دانشگاه در طی ۸سال اخیر جلسه ای در ساعت ۱۵ با دانشجویان خواهد داشت.
این جلسه در حالی برنامه ریزی شده بود که مسئولین دانشگاه در این زمینه اطلاع رسانی نکرده بودند.
با این وجود با تلاش فعالین دانشجویی در زمان اندک باقی مانده اطلاع رسانی وسیعی در سطح دانشگاه انجام شد به گونه ای که چند صد دانشجو در این جلسه شرکت کردند.
در پی حضور گسترده دانشجویان مسئولین مجبور شدند این جلسه را در سالن همایش های اصلی دانشگاه برگزار کند. طبق قرار قبلی معین شده بود که این جلسه در سالن ۱۰۰ نفری دانشگاه برگزار شود.


گفتنی است در روزهای اخیر این دومین تجمع گسترده دانشجویان بعد از تجمع اعتراضی دانشجویان شاهرود در ۱۶ آذر امسال با درخواست برکناری رییس دانشگاه، دکتر مرادزاده بود.
shahroodanjoman

 کارنامه رییس دانشگاه: انحلال انجمن اسلامی، فشار بر کانون های فرهنگی و هنری

در ابتدای این جلسه یکی از فعالین دانشجویی شرحی از بی قانونی های کادر مدیریتی دانشگاه ازجمله سفر دکتر نیکوفرد، معاونت دانشجویی وقت دانشگاه، و تیم همراه به مسابقات گوانگجو چین با خرج دانشگاه ارائه کرد.
فشار بر کانون های فرهنگی،انحلال غیرقانونی انجمن اسلامی و مشکلات شدید صنفی از دیگر موارد مطرح شده توسط این فعال دانشجویی بود.
سپس دبیر انجمن اسلامی قانونی و غیر رسمی دانشگاه از فشار بر فعالین دانشجویی دانشگاه و روند غیر قانونی انحلال «انجمن اسلامی قانونی» دانشگاه صحبت کرد.
بعد از این دبیرهای کانون های ادبی و فیلم و عکس دانشگاه به طور تفصیلی از فشار دانشگاه به کانون های فرهنگی سخن گفتند.
یکی از اعضای سابق شورای صنفی دانشگاه هم به تلاش برای کاهش قدرت این شورای دانشجویی و عدم برگزاری انتخابات این شورا به بهانه های واهی توسط مسئولین در طی دو سال اخیر انتقاد کرد.
برخورد بد مسؤولین حراست با دانشجویان به ویژه دختران، نصب تعداد بیش از حد دوربین در دانشگاه و توهین و تحقیر دانشجویان توسط مسئولین دانشگاه در طی این ۸ سال از دیگر انتقادات دانشجویان بود.
از نکات حاشیه ای این جلسه می توان به سخنان یکی از دانشجویان بسیجی مبنی بر اینکه «۱۸ تیر ۷۸ دانشجویان جنبش دانشجویی را به لجن کشیدند» اشاره کرد که این حرف با اعتراض شدید دانشجویان مواجه شد.
در پایان این جلسه نیز دانشجویان یک صدا با هم سرود یار دبستانی را خواندند.
منبع: دانشجو نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.