حسام طوسی

Wednesday, December 25, 2013

یورش مامورین وزارت اطلاعات در آستانه کریسمس به منزل زندانی عقیدتی بهنام ایرانی

.

در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل بهنام ایرانی از دگراندیشان مذهبی که در حال حاظر در زندان کرج دوران محکومیت شش ساله خود را می گذراند وی از داخل زندان شکایت نامه ایی در این خصوص به کمیساریای عالی حقوق بشرو سایر سازمان های حقوق بشری تنظیم و ارسال نمود.
به گزارش « محبت نیوز» در آستانه کریسمس تولد عیسی مسیح و سال نو میلادی صبح روز یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ برابر ۱۵ دسامبر ۲۰۱۳ ماموران وزارت اطلاعات کرج به طور همزمان به منزل  بهنام ایرانی از دگر اندیشان مذهبی و دو تن دیگر از همفکرانش به نام های «امین خاکی» و «رضا ربانی» ملقب به سیلاس، حمله کردند و در شرایطی که همسران و فرزندان آنها در خانه بودند حتی لوازم شخصی افراد را تفتیش کردند و یک کامپیوتر لپ تاپ، کتاب مقدس و دست نوشته ها و جزوات مسیحی این افراد را نیز با خود بردند.
در همین ارتباط  بهنام ایرانی از درون زندان شکایت نامه‌‍‌ای به کمیساریای عالی حقوق بشر و چند سازمان حقوق بشری در خصوص این حادثه تنظیم و ارسال نمود.
" در بخشی از این شکایت نامه نوشته شده بود: « پایبندی به ایمان مسیح و مشارکت در اجتماعات عبادی پرستشی هم کیشان خویش به این محکومیت گرفتار شده ام اعلام میدارم که حکومت اسلامی ایران که گویی از سرکوب دگر اندیشان و گروه های مذهبی غیر مسلمان هرگز خسته نمی شود و با ولعی سیری ناپذیر دنبال برقراری یک دیکتاتوری مذهبی است بار دیگر طبق عادت دیرینه خود در آستانه کریسمس و سال نو میلادی شیرینی این ایام را به کام فرزندان ما تلخ گردید و خانه های ما را مورد هجوم ماموران اطلاعاتی خود قرار داد.»


به نوشته بهنام ایرانی یورش ماموران امنیتی به منزل وی به حدی در روحیه فرزندانش تاثیر منفی گذاشته که پسر ۵ ساله او به دنبال ماموران حرکت می کرده می گفته: «می خواهید مادرم را دستگیر کنید، می خواهید او را هم ببرید» او می ترسیده همان طور که پدرش را از او جدا کرده اند مادرش را هم ببرند. شدت این فشار روحی تا حدی بوده که کودک تب کرده و دچار حالت تهوع شدیدشده است.
بهنام در پایان نامه خود از کمیساریای عالی حقوق بشر، دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل و کلیه مراجعی که در حوزه های حقوق بشری فعالیت می کنند اعلام کرده از حکومت اسلامی ایران بابت رفتارهای این چنین غیر انسانی و به دور از احترام به حقوق اقلیت ها اعلام شکایت می‌کند و در خواست کرده که نسبت به این بی عدالتی ها بی تفاوت نباشند.
"بهنام ایرانی" که همفکرانش از او بعنوان کشیش نام می برند از دگر اندیشان مذهبی موسوم به مسیحیان غیر تثلیثی (پیروان ویلیام برانهایم) است که در بند دوم سالن هفت ندامتگاه زندان کرج در حال گذراندن محکومیت شش ساله است .

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.