حسام طوسی

Tuesday, December 10, 2013

نام رهبران تشکل های فرمایشی کارگران در فهرست رشوه بگیران

تعدادی از اعضای بلند پایه تشکل‌های رسمی (فرمایشی) کارگران از سعید مرتضوی رشوه گرفته اند. نام آن ها در گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از فساد مالی در تامین اجتماعی آورده شده است. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی که نمایندگان کارگران در تشکل‌های عالی کارگری بنا بر وظیفه تعریف شده‌شان باید مانع سوء استفاده از اندوخته کارگران در تامین اجتماعی می‌شدند، اما کمیته‌ای که از جانب مجلس برای تحقیق از تامین اجتماعی (صندوق بیمه‌گر کارگران) مامور شده بود گزارش داده است که تعدادی از اعضای بلند پایه هر سه تشکل رسمی کارگری مبالغ قابل توجهی را تحت عناوین مختلف دریافت کرده‌اند. 
در گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس، علاوه بر واگذاری رایگان ۱۳۸ شرکت شستا به «بابک زنجانی»، به پرداخت‌های خارج از عرف و با مبالغ بسیار بالا به وزیران وقت کار، نمایندگان مجلس، مدیران و معاونان وقت سازمان تامین اجتماعی، تعدادی از نمایندگان کارگران در تشکل‌های عالی کارگری و... در سال ۹۱ و نیمه اول سال ۹۲ (دوره ریاست سعید مرتضوی بر سازمان) اشاره شده است. 
بر اساس این گزارش، آقایان «ناصر برهانی» دبیر وقت کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و رئیس فعلی کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، «محمد پارسا» عضو پیشین کانون عالی شوراهای اسلامی کار، «محمد یاراحمدیان» رئیس کنونی مجمع عالی نمایندگان کارگران، «غلامرضا عباسی» دبیر وقت کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران و «علی اکبر خباز‌ها» رئیس وقت کانون عالی کارگران بازنشسته تحت عناوین مختلف از آقای مرتضوی رئیس وقت سازمان تامین اجتماعی، مبالغ کلانی را دریافت کرده‌اند.

منبع: اخبار روز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.