حسام طوسی

Tuesday, June 24, 2014

هشت نفر در رشت اعدام شدند


 بامداد امروز هشت زندانی متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان رشت اعدام شدند.
به گزارش پایگاه دادگستری کل استان گیلان ، هفت زندانی متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر به اسامی (م.ح) فرزند عبداله به اتهام مشارکت و خرید دو کیلو گرم مواد روان گردان (شیشه) ، (ص. گ) فرزند رجبعلی به اتهام حمل دو کیلو و هشتصدو پنجاه و یک گرم هروئین ، (ا.د) به اتهام مشارکت در تهیه و حمل سه کیلوگرم هرویین فشرده ، (ج . خ) به اتهام خرید و فروش صد کیلو گرم تریاک ومشارکت در نگهداری چهارده کیلو و هشتصد گرم کراک ،(ا.ا) به اتهام مشارکت در خرید ۱۴۷ کیلوگرم حشیش و هشت کیلو صد گرم تریاک ، (ا. ص) به اتهام نگهداری شش کیلو دوازده گرم هرویین و (ب.ب) به اتهام نگهداری و حمل و نقل دو کیلو سیصدو شصت و هشت گرم کراک به اعدام محکوم شده و حکم پس از طی تشریفاتی در زندان مرکزی شهررشت به اجرا در آمد.
شایان ذکر است تقاضای عفو متهمین در دو مرحله مطرح شده بود که پس از انجام بررسی های لازم و عدم احراز شرایط، توسط کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی رد شد.
کریستوف هاینز٬ کارشناس سازمان ملل در حوزه «اعدام‌های فراقانونی٬ شتاب‌زده یا خودسرانه»، گفته است که مجازات اعدام شکلی افراطی از مجازات است و حتی اگر بخواهد مورد استفاده قرار بگیرد٬ تنها باید برای جرائم بسیار جدی و پس از برگزاری دادگاهی عادلانه و پیگیری مراحل منطبق بر قوانین بین‌المللی صورت بگیرد.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.