حسام طوسی

Friday, June 20, 2014

امیرحسین اعتمادی در کمیته روابط خارجی کنگره امریکا: مسوول اصلی نقض حقوق بشر در ایران را تحریم کنید

Amir-Etemadi-House-Foreign-Affairs-Committee
 امیرحسین اعتمادی، سخن‌گوی گروه دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال ایران، صبح روز پنج‌شنبه (۱۹ ژوئن-۲۹ خرداد) در جلسه‌ی ویژه‌ی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا درباره‌ی وضعیت حقوق بشر در ایران با عنوان “یک سال دولت روحانی: سابقه‌ی بی‌پایان نقض حقوق بشر ایران” سخنرانی کرد.
آقای اعتمادی که به عنوان یکی از شاهدان نقض حقوق بشر در ایران در این جلسه حاضر شده بود، در سخنان خود مواردی از ادامه‌ی نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در یک سال گذشته هم‌چون اعدام دست‌کم ۷۵۰ نفر بدون برگزاری دادرسی عادلانه، تداوم بازداشت اقلیت‌های مذهبی و دینی هم‌چون بهاییان، دراویش، نوکشیان مسیحی و اهل سنت، و نیز بازداشت روزنامه‌نگاران، وب‌لاگ‌نویسان، مدافعان حقوق بشر، فعالان دانشجویی و مدنی و کارگری، و فعالان سایبری را برشمرد و در ادامه از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان خواست تا از دولت امریکا و متحدانش بخواهند تا پرونده‌ی حقوق بشر جمهوری اسلامی را نیز به روی میز مذاکرات هسته‌ای با مقامات ایرانی بیاورد.
او به طور مشخص خواستار آن شد تا دولت امریکا و متحدانش این سه مورد را بر اساس تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی از مقامات این کشور بخواهند:
۱) موافقت با سفر احمد شهید، گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل به ایران و اجازه‌ی ملاقات آزادانه‌ی او با قربانیان نقض حقوق بشر
۲) پایان دادن به ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای احتمالا سرطان‌زا بر اساس تعهدات ایران به عنوان عضو “انجمن‌های ارتباطی بین‌المللی” (ICU)
3) برگزاری انتخابات آزاد منطبق با “اعلامیه‌ی انتخابات آزاد و منصفانه” مصوب اتحادیه‌ی بین‌المجالس در سال ۱۹۹۴ که ایران نیز آن را امضا کرده است.
سخن‌گوی گروه دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال در پایان سخنان خود، از دولت امریکا خواست تا از یک سو تحریم‌های کنونی را علیه ناقضان حقوق بشر در ایران و آن‌هایی که در سرکوب مردم نقش دارند، اجرا کند. و از سوی دیگر، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و سازمان‌های اقتصادی و نظامی تحت کنترلش هم‌چون “ستاد اجرایی فرمان امام” و “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” را به عنوان مسوول اصلی نقض حقوق بشر در ایران، در لیست تحریم‌های خود قرار دهد.
اعتمادی گفت که این اقدام، از یک سو باعث خواهد شد تا پول‌های مردم ایران که هم‌اکنون مسدود شده‌اند، در اختیار سازمان‌های سرکوب‌گر قرار نگیرد. و از سوی دیگر، فشار را بر ناقضان حقوق بشر در ایران افزایش خواهد داد.
متن انگلیسی این اظهارات را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.


بامدادخبر

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.