حسام طوسی

Tuesday, June 17, 2014

مراسم پنجمین سالگرد کیانوش آسا در کرمانشاه برگزار شد



 مراسم پنجمین سالگرد کیانوش آسا از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ (جنبش سبز) برگزار شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مراسم در ساعت ۵ عصر روز ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ در منزل عزیز دانشور آسا برادر کیانوش آغاز گردید.
در ادامه اقشار مختلف از همشهریان و بستگان و به خصوص افرادی از ایل بزرگ سنجابی در مراسم حضور یافتند و با خواندن شعر و تنبورنوازی به گرامیداشت مقام این شهید پرداختند.
یکی از زیباترین اشعار هم که توسط کامران تکوک از فعالان ملی کرمانشاه سروده شده بود، به این شرح قرائت گردید
ای مام وطن سوگ سیاووش ببین
این آتش خشم خلق خاموش ببین
جانباختگان راه آزادی را
با نام بلند چون کیانوش ببین
همچنین بخشی از وسایل کیانوش در وسط حیاط در روی میز قرار گرفت که موجب تاثر شدید حضار گردید. برادر کیانوش حتی در اواسط مراسم یک نقاشی مربوط به ۱۱ سالگی کیانوش را به حضار نشان داد که تصویری از مبارزۀ یک فرد ضعیف با اژدها بود و تاکید کرد کیانوش از کودکی در راه مبارزه با ظلم تلاش کرده است.


در خاتمه در حدود ساعت ۷ حضار به شکل دسته جمعی قیام کرده و سرود «ای ایران‌ای مرز پرگهر» را خواندند. بعد مراسم دعای مخصوص مردم اهل حق به یاد کیانوش برگزار و مراسم خاتمه یافت و خانواده به سر مزار رفتند.
کیانوش آسا دانشجوی ترم چهارم کارشناسی ارشد رشتهٔ مهندسی شیمی در دانشگاه علم و صنعت ایران، فعال محیط زیست و تنبورنواز بود.
او در جریان تظاهرات روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ در میدان آزادی تهران ناپدید شد و روز ۳ تیر ماه ۱۳۸۸ در سردخانهٔ پزشکی قانونی توسط خانواده‌اش شناسایی شد، آسا در اثر اصابت دو گلوله کشته شده‌بود. کیانوش آسا اقلیت مذهبی بوده و خانواده‌ای با مذهب یارسان (اهل حق) داشته‌است.
DSC00493 DSC00488 DSC00480 DSC00484 DSC00490 DSC00492

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.