حسام طوسی

Tuesday, June 3, 2014

گزارشی از وضعیت وخیم شهرام رادمهر در زندان تبریز

شهرام رادمهر
دوشنبه روز 12 خرداد 93، شهرام رادمهر(ساوالان) زندانی سیاسی اهل  آذربایجان، برای دومین بار در طول هفته گذشته جهت انجام معاینات پزشکی به خارج از زندان اعزام شد.
بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، مسئولان زندان تبریز در حالی با اعزام  این زندانی سیاسی به مراکز درمانی موافقت کردند که  وضعیت سلامتی وی به شدت وخیم بود. پیگیریهای خانواده، جهت معاینه وی توسط پزشک متخصص در طول سال گذشته، بی نتیجه مانده بود.
به گفته خانواده ی این فعال مدنی، زانوهای وی به شدت التهاب کرده است. بطوریکه قادر به نشستن نبوده و موقع راه رفتن می لنگد. پزشک زندان تبریز نوع بیماری را آرتروز حاد تشخیص داده که در صورت تعلل در درمان به جراحی نیاز خواهد بود. سنگ کلیه، زخم معده و سردردهای شدید دیگر بیماری است که شهرام رادمهر از آنها در رنج است.
اسفند سال 91 نیز شهرام رادمهر به علت سردردهای شدید عصبی بعد از دوران بازجویی نیاز به معاینه پزشک متخصص داشت که مسئولین زندان این امر را منوط به زدن پابند، دستبند و همچنین پوشیدن لباس زندان کرده بودند که وی از پذیرفتن آنها امتناع کرد و به همین دلیل اجازه ملاقات پزشک متخصص به وی داده نشد. شهرام رادمهر در طول دوران بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز از هوش رفته و به مدت سه روز در بیمارستان سپاه تبریز بستری بود که بعد از انتقال به زندان تبریز خانواده وی از این مسئله اطلاع پیدا کردند.
خانواده شهرام رادمهر می گویند که از آن زمان وی دچار سردردهای  شدید عصبی بوده است.
شهرام رادمهر که تابحال چندین بار بازداشت و به حبس محکوم شده است، عضو کمیته مرکزی حزب یئنی گاموح است که از بهمن نودو یک در حبس بسر میبرد. وی به همراه دیگر اعضای کادر رهبری حزب مذکورآقایان لطیف حسنی، محمود فضلی، بهبود قلیزاده و آیت مهرعلی بیگلو  از دیماه سال 91 در شهرهای مختلف بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شدند.
این فعالین پس از اتمام بازجویی های طولانی به زندان تبریز منتقل شدند. سپس در تاریخ 15 اردیبهشت 93 پورباقر قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز ایشان را به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی، و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به 9 سال حبس تعزیری محکوم کرد.
احکام صادره در دادگاه بدوی، با اعتراض وکلای پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شد که شعبه 6 دادگاه تجدید نظر در تبریز به ریاست قاضی ایمانی در تاریخ 26 خرداد نودو دو حکم 9 سال حبس هر یک از 5 اعضای کمیته مرکزی تشکیلات یئنی گاموح را عینا تایید کرد.
پیش از این احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل، سازمان عفو بین الملل، دیدبان حقوق بشر، فرانت لاین و بسیاری از نهادهای حقوق بشر منطقه ای در مورد احکام این پنج فعال آذربایجانی اعتراض کرده اند.
شهرام رادمهر دانش آموخته رشته مهندسی صنایع، متاهل و ساکن مشگین شهر در استان اردبیل است.
منبع: فعالان در تبعید

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.