حسام طوسی

Tuesday, June 3, 2014

رشد چشمگیر نوکیشان مسیحی در ایران علیرغم خطر و تهدیدهای امنیتی !

.
یک سازمان مسیحی  در پی ملاقات خصوصی با تنی چند از  ایمانداران و نوکیشان مسیحی در خارج از ایران، توانسته گزارشی نزدیک از مسیحیان ایران، که سخت درگیر تلاش برای حفاظت از خویش هستند، تهیه کند که کمتر کسی در خارج از ایران میتواند از آنها مطلع باشد.

 به گزارش "محبت نیوز"، یک سازمان مسیحی دفاع از حقوق مسیحیان ایران در پی ملاقات خصوصی با تنی چند از  ایمانداران و نوکیشان مسیحی در خارج از ایران، توانسته گزارشی نزدیک از مسیحیان ایرانی، که سخت درگیر تلاش برای حفاظت ازخویش هستند، تهیه کند که کمتر کسی در خارج از ایران میتواند از آنها مطلع باشد.
بسیاری از این نوکیشان مسیحی در حال دریافت آموزش الهیات مسیحی و مشارکت در اولین مراسم "عشاء ربانی" خویش بودند. پس از انجام سرودهای نیایشی و پرستش ،بسیاری از آنان طی مراسمی توسط شبانان غسل تعمید گرفتند و سپس تا پاسی از شب در کلاسهای آموزش انجیل شرکت کردند تا آخرین مراحل را نیز تا قبل از بازگشت به ایران دریافت کرده باشند.
برای اولین بار این نوکیشان مسیحی آموزش الهیات مسیحی می بینند که چگونه بتوانند معانی آیات را درک و به خاطر بسپارند. این نوکیشان اغلب از کردهای مسلمان ایرانی هستند که به مسیحیت گرویده اند٬ لذا درصورت فاش شدن هویت شان  و محل زندگیشان برای نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایران میتواند به قیمت جانشان تمام شود.
یکی از این نجات یافتگان در "عیسی مسیح" -که به نام  "د" معرفی میشودـ به این خطرات کاملن واقف است. مدتی قبل پیش از اینکه وی به مسیحیت بگرود پلیس امنیتی در ایران وی را به جرم خوردن غذا در ماه رمضان بازداشت کرده بود، که از سوی دادگاه شریعت و قوانین جمهوری اسلامی حکم هفتاد ضربه شلاق برای وی صادر شد.  دقیقن وضعیت مشابهی که توسط "طالبان" در افغانستان شاهد بوده و هستیم.

" د " در شرح واقعه چنین میگوید که برای اجرای حکم ،در حالیکه من را به تیری بسته بودند، با حضور یک روحانی که درحال خواندن آیات قرآن بود ،یک  مامور لباس شخصی شروع به شلاق زدن با کابل بر پشت من کرد.
وی می افزاید شاید این مهمترین دلیلی بود که من از اسلام و حکومت جمهوری اسلامی ایران روی گردان شدم. جرمی که من را به خاطرش شکنجه کردند، تنها خوردن یک عدد ساندویچ بود. کمترین حق و آزادی یک فرد برای خوردن.
" د " نحوه آشنای اش را با مسیحیت اینگونه بیان می کند که بعدها از طریق اینترنت با عده ای آشنا شده و درمورد مسیح مطلع می شود که پس از آن با کارهای عظیمی که  خداوند در زندگی اش انجام داد به مسیح ایمان میاورد و در این راه اقدام به بشارت مسیح به دیگران نیز در محل سکونت خویش میکند. اکنون " د" تقریبن مطمئن است که اگر حکومت از این اطلاعات در خصوص وی آگاه گردد، چیزی جز حکم ارتداد در انتظارش نیست.
"رضا" یکی دیگر از نوکیشان مسیحی تعریف میکند که وی دوست دارد ایمانش را با هموطنانش تقصیم کند زیرا که تمایل دارد تا تمامی ایرانیان بتوانند از تاریکی نجات یافته و زندگی در روشنای مسیح را تجربه کنند.
زمانیکه رئیس جمهوری جدید ایران "حسن روحانی" وعده از تغییر و بهبود در وضعیت آزادی های مدنی میدهد، "رضا" معتقد است که حملات حکومت علیه جامعه مسیحیان در حال افزایش است.
وی در توضیح میافزاید که نیروهای امنیتی ایران با ادعای اینکه افرادی مثل ما ( مسلمانانی که به مسیحیت می پیوندند) جاسوسان کشورهای غربی هستیم اقدام به دستگیری ما کرده و به جرم خیانت به مملکت و اقدام علیه امنیت ملی به مرگ محکوم میشویم.
در حال حاضر بر اساس گزارش سازمان های مدافع حقوق مسیحیان در ایران گفته می شود حدود 40 نفر از مسیحیان شناخته شده تنها به جرمهایی نظیر اقدامات بشارتی و یا آموزش و پخش انجیل در زندان به سر میبرند .
به گزارش خبرگزاری CBN، "داوید یقنظر" از " سازمان ایلام" میگوید: "سعید عابدینی"کشیش شناخته شده ایی است که در حال گذراندن حکم هشت سال محکومیتش می باشد . سعید عابدینی تبعه ایالات متحده میباشد، و درحالی که ما میبایست برای آزادی وی دعا کنیم این را نیز باید در نظر بگیریم  که خیلی از مسیحیان دیگر نیز در ایران گرفتار و در بند هستند.
یکی دیگر از این افراد در بند " فرشید فتحی" میباشد که توسط افراد لباس شخصی در سال 2010 بازداشت و به تحمل شش سال حبس محکوم گردید که اخیرن بر اساس اخبار دریافتی، یکی از نیروهای امنیتی در پی یک درگیری اقدام به شکستن انگشت پایفرشید کرده و استخوان خورد شده پای وی تا سه روز تحت مداوا قرار نگرفته بود.
"داوید یقنظر" که در امریکا ساکن است در ادامه توضیح میدهد ، "فرشید" یک نامه بسیار زیبا و تاثیرگذار برای پدرش از زندان نوشته بود و از این لحظات دردآور زندان به عنوان موقعیت استثنایی همزمانی این درد و شکنجه با ایام عید پاک مسیح یاد کرده و در ادامه افزوده بود که ما تمام این ستمکاران را بخشیده و بخشش پدرمان، خداوند، را برایشان میخواهیم زیراکه آنان آگاه نیستند که مرتکب چه اعمالی میشوند.
" داوید " افزود، که کلیساهای ایرانی در حال رشد هستند ، علیرغم فشارهای حکومتی که البته شاید یکی از عوامل موثر در گسترش اعتقاد به مسیح میباشد. شجاعت افرادی نظیر فرشید و سعید نیز حاکی از تقویت عملی کلیساها در ایران میباشد، هرچند که به لحاظ محتوا داستانی بسیار اندوه بار است.
ایران یکی از کشورهایی است که مسیحیت در آن به سرعت در حال رشد است که نوایمانانی نظیر "رضا" معتقدند که علت آن بیزاری روز افزون مردم از نظام اسلامی تحت حکم دیکتاتوری ولایت فقیه میباشد.
"رضا" میگوید: مردم ما نوعی عطش برای دریافت حقیقت در وجودشان جاری گشته است و زمانیکه به ایشان از مسیح گفته میشود و اینکه خدا عاشق فرزندانش است، شوق را در چشمانشان میتوان به وضوح مشاهده کرد.
 "داوید یقنظر" در انتها میافزاید که این بسیار مهم است که سیاستمداران جهان به ایران فشار آورند و آن نه تنها برای آزادی مذاهب یا مسیحیان بلکه باید در راستای آزادی همه جانبه برای تمام مردم ایران باشد.
منبع: محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.