حسام طوسی

Monday, November 11, 2013

وضعیت جسمانی نوید خانجانی در زندان رو به وخامت است


نوید خانجانی فعال حقوق بشر در زندان رجایی شهر کرج بدلیل عدم رسیدگی پزشکی به مشکلات ستون فقرات، از ناحیه پای چپ دچار بی‌حسی شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهرکرج که پیش از این از ناراحتی قلبی، تنفسی و ستون فقرات رنج می‌برد بتازگی دچار بی‌حسی از ناحیه پای چپ شده است.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "پای چپ نوید خانجانی در زندان دچار بی‌حسی شده و روز به روز بر این بی‌حسی افزوده می‌شود، مشکل ایجاد شده در ستون فقرات وی در زندان ایجاد شده است و عدم دسترسی به پزشک متخصص نگرانی خانواده وی را ایجاد کرده است."
وی در ادامه گفت: "نوید خانجانی همچنین دچار مشکل قلبی (دریچه می‌ترال)، مشکل روده و تنفسی هم می‌باشد."
نوید خانجانی، پیش‌تر در اسفندماه ۸۸ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و حدود ۲ ماه در زندان به سر برد. وی سپس از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.
آقای خانجانی که در جریان بازداشت امدادگران داوطلب در تبریز نیز مجددا بازداشت شده بود، روز ۱۵ شهریور ۹۱ جهت اجرای حکم به قرنطینه زندان رجایی‌شهر انتقال یافت.
اتهامات وی "نشر اکاذیب"، "تشویش اذهان و تبلیغ علیه نظام به واسطهٔ انتشار اخبار و گزارش‌ها و انجام مصاحبه با تلویزیون و رادیوهای بیگانه"، "عضویت در کمیته گزارشگران حقوق بشر" و همچنین "تشکیل گروه محرومین از تحصیل" عنوان شده است.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.