حسام طوسی

Monday, November 4, 2013

شیرکوه معارفی زندانی سیاسی کرد اعدام شد


شیرکوه معارفی زندانی سیاسی کرد زندان سقز سحرگاه امروز با چوبه دار اعدام شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شیرکوه معارفی زندانی سیاسی زندان سقز که از سوی دادگاه انقلاب سقز به مرگ محکوم شده‌بود، صبح روز جاری اعدام شد.
وی که چند ساعت قبل از آن جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بود در سالن ملاقات زندان مرکزی سقز از طریقه چوبه دار اعدام شد.
یکی از بستگان وی ضمن تایید خبر اعدام شیرکوه معارفی به گزارشگر هرانا گفت: "ما جلوی درب زندان مرکزی سقز بودیم ولی مسئولین حاضر به تحویل جسد وی نشدند. یکی از مسئولین به ما وعده داده که بعد از ظهر اگر برای تحویل جسد مراجعه کنیم، جسد را به ما تحویل می‌دهند. امیدواریم که در این مورد به ما راست گفته باشند و خانواده شیرکوه اجازه داشته باشند مراسم خودشان را برای وی اجرا کنند."
شیرکوه معارفی اهل بانه در دهم آبان ماه سال ۱۳۸۷ دستگیر شده و به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز متهم به محاربه و به اعدام محکوم شد.
پرونده شیرکوه معارفی پس از اعتراض به شعبه ۴ تجدید نظر استان ارسال و این شعبه حکم وی را عیناً تایید نمود. در مهر ماه ۸۸ نیز دیوان عالی کشور حکم اعدام را تایید کرد.
گفتنی است، شنبه هفته گذشته نیز ۱۰ زندانی سیاسی در زندان‌های سلماس، ارومیه و زاهدان اعدام شدند.
منبع:هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.