حسام طوسی

Friday, November 8, 2013

زندانیان با اتهام "مسیحیت و انجیل" از حق مرخصی برخوردار نیستند!

.
در ادامه فشار و آزار و اذیت زندانیان عقیدتی و سیاسی در داخل زندان‌های جمهوری اسلامی، بهنام ایرانی در نامه‌ای خطاب به مجامع حقوق بشری از تشدید فشارها و زمینه سازی برای انتقال وی به سلولهای انفرادی تحت اختیار وزارت اطلاعات و عدم صدور مجوز برای درمان بیماری خود پرده برداشت.
« محبت نیوز» - زندانی عقیدتی "بهنام ایرانی" که به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۵ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده و در حال حاضر ۲ سال و ۸ ماه است که در زندان مرکزی کرج تحمل حبس می کند در نامه ای که خطاب به مجامع حقوق بشری خود آورده می نویسد : « تاکنون چندین بار تقاضای مرخصی به جهت درمان داشته ام که در نهایت در آخرین تقاضا ، شورای طبقه بندی زندان با مرخصی استعلاجی بنده موافقت نمود و ریاست بهداری زندان نیز پرونده پزشکی اینجانب را برای اعزام به بیمارستان تایید کرده است. اما نهایتن قاضی ناظر بر زندان مدعی شد که طی بخشنامه ای جدیدی که سال پیش ابلاغ شده به جرم انجیل مرخصی تعلق نمی گیرد.»
"بهنام ایرانی" از دگر اندیشان مذهبی موسوم به مسیحیان غیر تثلیثی است که در بند دوم سالن هفت ندامتگاه زندان کرج در حال گذراندن محکومیت شش ساله است .
وی با اشاره به قانون جدید مجازات اسلامی متمم۱۳۹۲ که می گوید کلیه زندانیانی که یک سوم حبس خود را گذرانده اند بدون توجه به نوع جرم و طی سابقه طبق این قانون می توانند به طور قانونی مشمول آزادی مشروط بشوند نوشت: « این امر هم توسط شورای طبقه بندی زندان تایید شد اما متاسفانه قاضی شعبه یکم دادگاه انقلاب اقای عاصف حسینی مدعی بوده که بنده متنبه نشده ام و با آزادی مشروط من موافقت نکرده است و کاملن سلیقه ای به این موضوع نگاه کرده است.»


 وی می افزاید : "در برگه اعلام وضعیت اینجانب که به تازگی دریافت کرده ام در قسمت توضیحات قرار مطلب تازه ای قید گردیده که از این قرار است: «زندانی در مکانی دور از زندانیان دیگرنگهداری گردد، از اعطای مرخصی جلوگیری شود.» که این موضوع کاملن مغرضانه و بدون هیچ گونه ادله قانونی قید گردیده و بی توجهی کاملن آشکار به حداقل حقوق تعریف شده زندانی خصوصن زندانی عقیدتی می باشد و این احتمال وجود دارد که در آینده ای نزدیک به استناد آنچه قرائت کردم و آن بندی که مکتوب شد حتی ممکن است که بنده را به سلول انفرادی منتقل کنند."
بهنام ایرانی روز چهارشنبه 25 فردوردین 1389 با یورش ماموران امنیتی به منزل ایشان در کرج بازداشت شد . گفته شده وی تاکنون در زندان بارها با تهدید رو به رو بود. در ۳۱ تیرماه (22 جولای 1392) نیز به سلول او و دیگر زندانیان هم بندش در زندان کرج یورش بردند و به بازرسی و تخریب وسائل آنان پرداختند.


او در یازدهم آبان ماه نیز در نامه ای به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از شرایط وخیم خود و دیگر زندانیان خبر داده بود. وی که به گفته خود در سال ۱۳۷۷ توسط مرکز میسیونری ... (هوک ) در زوریخ سویس به عنوان کشیش منسوب شده تاکنون بارها توسط ماموران امنیتی در ایران بازداشت شده است. بهنام ایرانی همچنین از اعضا گروهی موسوم به ( کلیسای ایران ) می باشد که این گروه هیچ ارتباطی با كلیساهای ساختمانی و رسمی ایران ندارد. این افراد و دیگر همفکران وی از جمله یوسف ندرخانی نیز که چندی پیش پس از صدور حکم اعدام برای ایشان از زندان ازاد شد از (پیروان مکتب ویلیام برانهایم) می باشند. اعتقادات آنها در ارتباط با فرقه کاذب یگانه انگاران پنطیکاستی (تنها عیسی) است که از آنها به عنوان مسیحیان غیرتثلیثی یاد می شود.
منبه: محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.