حسام طوسی

Tuesday, November 12, 2013






















"ستاد" تحت کنترل رهبر جمهوری اسلامی سرمایۀ اولیه اش را از طریق ضبط و مصادرۀ اموال مردم عادی ایران، از اعضای اقلیت های دینی گرفته تا تجار و ایرانیان خارج از کشور، تشکیل داد.
« محبت نیوز» - رویترز در گزارشی که نتیجۀ شش ماه تحقیق این خبرگزاری است نوشته است خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، یک امپراتوری بزرگ اقتصادی به ارزش 95 میلیارد دلار را در کنترل خود دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، رویترز افزوده است که یکی از کانون های این امپراتوری "ستاد" نام دارد که در تقریبن کلیه بخش های اقتصاد ایران از بازار پول گرفته تا صنایع نفت و ارتباطات و حتا تولید قرص های ضدبارداری حضوری گسترده دارد. رویترز نوشته است که "ستاد" تحت کنترل رهبر جمهوری اسلامی سرمایۀ اولیه اش را از طریق ضبط و مصادرۀ اموال مردم عادی ایران، از اعضای اقلیت های دینی گرفته تا تجار و ایرانیان خارج از کشور، تشکیل داد.
گزارش رویترز تصریح می کند که بخش دیگری از دارایی های امپراتوری اقتصادی آیت الله خامنه ای املاکی است که "ستاد" رهبر جمهوری اسلامی ایران به یاری دادگاه های این کشور به تملک خود در آورده است. خبرگزاری رویترز دست کم سیصد تن از صاحبان اصلی این املاک را شناسایی کرده و افزوده است که تنها ارزش املاک ضبط شده توسط "ستاد" رهبر جمهوری اسلامی در جریان ماه مه سال میلادی گذشته به میلیون ها دلار بالغ می شود.
نام دقیق ستاد تحت کنترل رهبر جمهوری اسلامی "ستاد اجرایی فرمان امام خمینی" است که به دستور خود بنیانگذار جمهوری اسلامی اندکی پیش از مرگش تأسیس شد. هدف از تشکیل این ستاد اداره و فروش اموالی بود که در دورۀ آشوب زدۀ پس از انقلاب اسلامی 1357 توسط قدرت جدید مذهبی ضبط و مصادره شده بود. به گفتۀ یکی از بانیان "ستاد اجرایی فرمان امام خمینی" این نهاد تنها باید به مدت دو سال و برای یاری رساندن به فقرا و قربانیان جنگ ایران و عراق تشکیل می شد، هر چند اکنون یک ربع قرن از عمر آن می گذرد و عملن به یکی از کانون های اصلی قدرت اقتصادی آیت الله خامنه ای تبدیل شده است.


در تابستان گذشته وزارت خزانه داری آمریکا "ستاد" تحت کنترل آیت الله خامنه ای و شرکت های تابع آن را هدف مجازات های خود قرار داد.
حمید واعظی مدیر "ستاد" تحت فرمان آیت الله خامنه ای گزارش رویترز را در مورد دارایی های این نهاد نادرست و ناکامل توصیف کرده و سفیر ایران در امارات متحد عربی کل این گزارش را بی اساس خوانده است. حمید واعظی همچنین گفته است که "ستاد اجرایی فرمان آیت الله خمینی" هم اکنون سرگرم دنبال کردن شکایتی علیه تصمیم و تحریم های وضع شده از سوی خزانه داری آمریکاست و انتشار گزارش رویترز می تواند به زیان این "ستاد" در رسیدگی به شکایتش تمام شود.


رویترز در پایان گزارشش می افزاید که "ستاد اجرایی فرمان امام" قدرت اقتصادی خارق العاده ای به رهبر جمهوری اسلامی ایران می دهد و در واقع دو قدرت سیاسی و نظامی او را در رأس قدرت اسلامی ایران تقویت می کند./English
منبع: محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.