حسام طوسی

Monday, November 4, 2013

اخبار تکمیلی در مورد اعدام شیرکو معارفی در زندان سقز

مسئولان زندان به دستور دیوان عالی کشور شیرکو معارفی را اعدام کرده اند.بعد از انتشار خبر اجرای حکم اعدام «شیرکو معارفی» زندانی سیاسی کرد در زندان سقز, زندانیان سیاسی در آن زندان به آن وضعیت موجود و شایعه اعدام معارفی اعتراض کرده و خواهان توضیح از سوی رئیس زندان شدند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، «مهندس عبدیان», رئیس زندان سقز هم شماری از زندانیان سیاسی را احضار کرده و به صحت خبر اجرای حکم اعدام «معارفی» را به آنها گفت. عبدیان به زندانیان سیاسی گفته:«حکم اعدام معارفی از سوی دیوان عالی کشور تأیید شده و ما هم آن حکم را اجرا کرده‌ایم و سحرگاه امروز و در ساعت 4 معارفی را به دار آویختیم.»
شيرکوه معارفی در تاريخ ده آبانماه سال ۱۳۸۷ به اتهام همکاری با حزب کومله زحمتکشان کردستان دستگیر و از آن زمان به بعد در بازداشت وزارت اطلاعات و زندان شهر سقز بود.
او توسط حکمی در دادگاه انقلاب اسلامی سقز به عنوان محارب شناخته و به اعدام محکوم شد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، امروز بامداد شیرکو معارفی به اتهام عضویت در کومه له زحمتکشان کردستان در زندان در زندان سقز اعدام شد.
شیرکو معارفی، در مورخه ۹ مرداد ماه سال ۱۳۸۷ در یکی از روستای مرزی ایران و عراق توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شد و او در زندان سقز بعد از چندین ماه نگهداری در سلولهای بازداشتگاه مخفی سپاه پاسداران و اداره اطلاعات شهر سقز به زندان این شهر منتقل شد.

حکم اعدام شیرکو معارفی در حالی اجرا شد که نه وکیل و نه خانواده وی در جریان اجرای حکم قرار نگرفته بودند.
منبع: کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.